מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

נמצאים בפתחו של הליך גירושין? הנה כמה מושגים בסיסיים שכדאי שתכירו

הנה כמה מושגים בסיסיים שכדאי שתכירו

כשבני הזוג מחליטים להתגרש, הם פותחים צוהר אל עבר תהליך סבוך המלא במונחים ומושגים משפטיים לא מוכרים.

 לאותם זוגות יש נטייה לפחד מהמושג המשפטיים הזרים הללו, אולי מתוך חשש הקשור במורכבות התהליך או אולי מתוך חרדה ביחס לכמות המונחים שאינם מוכרים להם. 

לא משנה מה היא הסיבה ללחץ שאתם חווים כרגע, אנחנו כאן כדי להגיד לכם שאין כל סיבה לבהלה. מדובר במונחים שאליהם תצללו לאט לאט, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להתחיל בזה. 

כאן נפרט עבורכם על כמה מהמושגים הבסיסיים ביותר שכדאי להכיר לקראת הליך גישור גירושין.

לאילו עניינים מתייחס הליך הגישור

הליך הגישור נועד כדי ליצור הסכמים הדדיים בין בני הזוג המתגרשים ולעודד דיון משותף ביניהם, זאת בכדי להגיע להחלטות בנוגע לעניינים חשובים. בין אותם עניינים כל מה שקשור לחלוקת הרכוש, אופן ההתנהלות עם הילדים ועוד. 

בתהליך ההורים צריכים להכריע בכמה עניינים מורכבים, כשלצידם יעמוד המגשר- מי שיעזור לזוג לקיים דיון מכבד, ידאג להשרות אווירה נעימה בשיח וכן גם יוכל לסייע בכל הקשור לקבלת ההחלטות המשותפת. 

בשיח יעלו כמה מושגים שכדאי שתכירו כבר עכשיו, כדי להיכנס לתהליך עם כמה שפחות הפתעות. הנה כמה מהמושגים החשובים והנפוצים ביותר העולים לדיון בכל הליך גישור.

אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
מוסכם עם ילד
גישור גירושין דרך מוסכם עם ילד

אפוטרופסות ואחריות הורית

אז מה זה בכלל אומר? המונחים ההלו מתייחסים לשאלה – מי מבין שני בני הזוג יהיה זה שיקבל את ההחלטות הנוגעות לילדים? אין סיבה לחשוש מהמונחים הללו, מאחר וברוב המצבים לא עולות בהליך הגישור בעיות המצריכות את אחד ההורים לוותר על זכויותיו כאפוטרופוס לילדים.

אחרי הגירושין, מי שיקבל את ההחלטות לגבי הילדים במרבית הפעמים אלו שני ההורים יחדיו. זאת במידה ואין לאחד ההורים בעיה קשה של מסוגלות אישית, או שהוכח כי אינו כשיר להורות. 

ברוב המקרים שני ההורים יקבלו את זכות האפוטרופסות על ילדים ויצטרכו להחליט ביחד את כל ההחלטות הרפואיות הקשורות לילדים, ההחלטות הנוגעות בחינוך שלהם וכו'. זכרו שעם הליך הגירושין המקום שלכם בחיי הילדים לא נעלם, כל דבר שנוגע לילדים שלכם, אתם תחליטו ביחד כהחלטה משותפת ושכולה.

זמני שהות של הילדים אצל כל אחד מההורים

בעבר היה שימוש במונח משמורת, שהיום הוחלף במונח "זמן שהות". הכוונה היא בעצם כמו שזה נשמע, מתי הילדים ישנים אצל אמא ומתי אצל אבא? את ההחלטה הזאת עליכם להחליט בצורה משותפת, כדי להבטיח מסגרת מגורים תקינה ויציבה לילדים שלכם. 

ההחלטה תתקבל בצורה מסודרת שנוגעת לכל היבטי החיים של הילדים. איפה ישנו הילדים בכל יום במהלך השבוע או השבועיים? איך זה יסתדר עם הלימודים או החוגים שלהם? יהיו להם את הבגדים שהם צריכים בבית של אמא ובבית של אבא ? כל השאלות ההלו יקבלו מענה בתהליך הגישור ובזמן יצירתו של ההסכם שלכם.

תשלומי מזונות

זהו מונח שאנשים רבים נוטים לפחד ממנו. בדרך כלל מתוך החשש שזה אומר שייקחו להם כסף שלא בצדק, או שלא יישאר להם מספיק כסף להוצאות שלהם עצמם. 

נתחיל בזה שאין מה לפחד מהמושג הזה, כל המשמעות שלו היא – איך מתחלקים בהוצאות הקשורות לילדים? לשני ההורים ישנה אחריות לשאת בהוצאות הקשורות לילדיהם, ותפקיד המזונות הוא לחלק בצורה הוגנת המקובלת על שני הצדדים את ההוצאות הללו. 

כל ההחלטות מתקבלות תוך בדיקה מחושבת של ההוצאות של הילדים, הצרכים שלהם ותוך בדיקה של האפשרויות הכלכליות של כל אחד מההורים לעמוד בצרכים האלה. בהתאם לאותן בדיקות, אתם לבסוף מחלקים את ההוצאות ביניכם בדרך שוויונית והוגנת. חשוב לזכור- זה לא שצד אחד גוזל מהשני כסף או מרוויח על גביו. שני הצדדים מסכימים לשלם על מה שהילדים צריכים וזקוקים לו, וההוצאות מתחלקות בצורה מחושבת והוגנת.

 

חלוקת רכוש

גם חלוקת הרכוש נוטה לא פעם לעורר דאגות בקרב בני הזוג המתגרשים, אז בואו נסביר. באופן כללי, לפי חוק יחסי ממון, בני הזוג אמורים להתחלק שווה בשווה ביניהם בכל הרכוש שהם צברו בחיים המשותפים שלהם. כמובן שישנם מקרים חריגים בהן נהוגה התנהלות אחרת, אבל לרוב זה מה שקורה. 

כחלק מחלוקת הרכוש בינכם, יעלה גם הנושא של הזכויות שצברתם במקום העבודה שלכם, וכל מה שקשור לקופות גמל, פנסיה השתלמויות, מניות וכו'. בעצם, כל מה שקיבלתם וחסכתם במהלך תקופת העבודה והחיים המשותפים, כעת יתחלק ביניכם. 

כאן לא פעם עולה בעיה בין בני הזוג, כאשר לכל אחד מהם זכויות שונות במקום העבודה או רווחים כאלו ואחרים. כדי לעשות את החלוקה הזאת בצורה ההוגנת ביותר שניתן להשתמש בשירותיו של אקטואר. אקטואר הוא איש מקצוע הבקי בכל הנושא הפנסיוני של זכויות במקום העבודה, כך שהוא יכול לעזור לכם לעשות את החלוקה בצורה ראויה על פי חוק.

למה חשוב להכיר את המושגים הללו כבר מעכשיו?

אז למה בכלל חשוב שתכירו את המונחים הללו עוד לפני שהתחלתם בתהליך של גישור או גירושין בהסכמה? מדובר בהליך לא פשוט, ולכן מומלץ שתגיעו מוכנים אליו ככל הניתן. 

התחילו להתעניין במושגים הבסיסיים בגישור וגירושין עוד לפני תחילת התהליך, כדי שתדעו למה לצפות ומהן האופציות העומדות בפניכם. 

ככל שתהיו מצוידים בידע רב יותר על הנושאים שיעלו במהלך הגישור, כך תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר המתאימות למצב שלכם. 

הבנת המושגים תקל עליכם במהלך המסע שלכם לגיבוש ההסכם ותעזור לכם לקבל החלטות הוגנות המתאימות עבורכם ועבור ילדיכם.

מגשרי גירושין של מוסכם
מוסכם גישור עם ילד

המגשר – יש מי שילווה אתכם בתהליך

אם יש לכם חששות לקראת התהליך עצמו זה לגמרי מובן. 

אבל לצד כל הפחדים הללו, חשוב שתזכרו שיש מי שנמצא כאן בשבילכם. תפקידו של המגשר הוא ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולסייע לכם בהבנת משמעות המושגים וההחלטות שעליכם לקבל. המגשר ישב אתכם, יסביר בצורה ברורה ופשוטה את כל המושגים והאפשרויות הרלוונטיים למקרה שלכם, ויענה על כל שאלה שעולות לכם. 

חשוב לזכור שהמגשר שם רק בשביל לסייע ולא כדי לכפות עליכם החלטות. 

כך תוכלו להכריע בעצמכם בכל העניינים שדורשים פסיקה משותפת וגם לקבל את המעטפת ואת התמיכה כדי ליצור סביבה נעימה לשני הצדדים המעורבים.

רוצים לשמוע עוד? מוסכם כאן בשבילכם

אנחנו ב"מוסכם" יודעים כמה זה לא פשוט, ולכן אנחנו עובדים עם רשת מגשרים מקצועיים בפריסה ארצית, שנמצאים כאן כדי לעזור לזוגות כמוכם לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר. 

בכל שאלה, תוכלו לפנות אלינו. השאירו פרטים כאן למטה ונחזור אליכם עם כל התשובות.

צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם

אם אתם עתידים לפתוח בהליך גירושין, אחד הנושאים הקריטיים ביותר שתתקלו בהם זה חלוקת הרכוש ביניכם.

אז יגיע הרגע בו תישאל השאלה – מי מכם יקבל את הדירה?

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>

עורך הדין אהוד עזורי הוא המומחה שלנו לענייני הסכמי שלום בית כאן ב"מוסכם", והוא יוכל לעזור גם לכם.

חושבים שזאת הדרך המתאימה עבורכם?

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>

החלטה על גירושין ופרידה היא אחת ההחלטות המורכבות והקשות ביותר עבור זוגות נשואים, במיוחד כאשר מעורבים ילדים בעניין.

ההחלטה לא מתגבשת ביום אחד ובדרך כלל מלווה בהמון התלבטויות וחששות.

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>