מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

מי מקבל את הדירה

כל האופציות למתגרשים

אם אתם עתידים לפתוח בהליך גירושין, אחד הנושאים הקריטיים ביותר שתתקלו בהם זה חלוקת הרכוש ביניכם. 

אז יגיע הרגע בו תישאל השאלה – מי מכם יקבל את הדירה? 

מדובר בשאלה שגורמת למחלוקות רבות בקרב מתגרשים, וכך מעמיקה את הסכסוך ביניהם ותורמת למורכבות המצב. 

אם גם אתם מתקשים להכריע ולא מוצאים פתרון, תשמחו לדעת שעומדות בפניכם מספר אופציות כשזה מגיע לנושא הדירה. 

כאן נעבור אתכם על כל מה שצריך לדעת רגע לפני הגירושים ומה הן האופציות הרלוונטיות לבני הזוג המתגרשים בעניין דירתם המשותפת.

הנושא הכי חשוב שעולה לדיון - גורל הדירה

אז למה זה אחד הנושאים המרכזיים העולים לדיון בהליך גישור לגירושין

מהסיבה הפשוטה שדירת המגורים היא לרוב הנכס העיקרי של בני הזוג שמתגרשים. 

בני הזוג מגיעים לשיח להוטים וטעונים, כאשר כל אחד מהם רוצה לקבל כמה שיותר ממה שמגיע לו.

זהו אחד הנושאים שצריך להסדיר בין בני הזוג כדי לעזור להם להיכנס לפרק ב' בצורה כמה שיותר טובה ולהתחיל את החיים שאחרי על הצד הטוב ביותר. 

הבחירה לעבור את התהליך אצל בעל מקצוע מיומן, תוכל לעזור גם לכם לצאת ממנו כמה שיותר מסודרים ומוכנים לקראת הדרך החדשה שלכם.

אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
מוסכם עם ילד
גישור גירושין דרך מוסכם עם ילד

למה אנשים כל כך מפחדים מהנושא הזה?

עניין הדירה המשותפת הוא לרוב אחד הנושאים שמהם הכי חוששים בני הזוג שמתחילים בתהליך הגירושין. 

למה? מדובר בנכס מרכזי לשני בני הזוג, בו משוקע כסף רב אותו הם מפחדים לאבד. 

יש איזושהי תמונה שאנשים מדמיינים לקראת תהליך הגירושים, בה הם עשויים להפסיד חלק נכבד מהרכוש שלהם לטובת הצד השני ולהישאר בלי כלום. מדובר בחשש די נפוץ, אבל תנו לנו לספר לכם שאין כל סיבה לדאגה הזו. 

עם גישור נכון, תוכלו להכיר את האופציות העומדות לרשותכם ולרשות בן/בת הזוג, כך שכל אחד יקבל בדיוק את מה שהוא זכאי לו. לכל אחד חלק שווה בדירה המשותפת וכך זה יישאר.  לא משנה לאיזה הסכם גירושין תגיעו ביניכם, היו בטוחים שמדובר בפשרה שתהיה מקובלת על שניכם ותוציא את שניכם מורווחים מהמצב.

מה האופציות העומדות לרשותכם?

היום עומדות לרשותם של בני זוג שמתגרשים כמה אופציות שניתן לבחור מבניהן. 

כאן נפרט על כל האופציות שעומדות בפניכם, ונדבר על מה היתרון ומה החיסרון של כל אחת מהן. 

זכרו שאין דרך אחת נכונה, ישנה פשוט הדרך שמתאימה לכם. באמצעות מגשר שיעזור לייצר ביניכם אווירה מכבדת, תוכלו בעזרת דיון משותף להגיע להחלטה שתטיב עם שניכם ועם הילדים שמעורבים.

אופציה ראשונה: מי קונה ממי?

מדובר באחת האופציות המקובלות לחלוקה של הנכס המשותף.

במקרה כזה אחד מבני הזוג בעצם קונה את הדירה מבן הזוג השני. כאשר לכל אחד מכם יש בעלות על הנכס, אחד מהצדדים יכול לקנות את חלקו של האחר ולשלם את ההפרש. ביחד עם בעל מקצוע מנוסה, אתם מחליטים על איזשהו מחיר מוסכם לתשלום על החלק הנותר בדירה.

אם לא תגיעו להסכמה ביניכם על הסכום, תוכלו להיעזר בשירותיו של שמאי שיאמוד את ערך הדירה ובהתאם לכך את מה שצריך לשלם כל צד בהסכם. כך כל צד ישלם את חלקו לשני בלי שום בעיות וכולם יצאו מורווחים.

חשוב לזכור שמדובר בצעד מאוד ריווחי מאחר והמדינה מעודדת אותו עם מגוון רחב של הטבות. ביניהן הטבות מס מאוד משמעותיות במקרה שבו צד א' קונה מצד ב' את הדירה, כך ששניכם יכולים להרוויח מהמצב. בין ההטבות הללו יש פטור ממס שבח, פטור ממס רכישה ועוד מגוון של הקלות שיוכלו לעזור לכם בסיטואציה הלא פשוטה.

אופציה שנייה: מכירת הדירה לצד לשלישי

כמובן שלא תמיד זה ריאלי שאחד מבני הזוג יקנה את הדירה מהשני. לעיתים אף אחד מבני הזוג לא רוצה או לא יכול לקנות את הדירה המשותפת, ולפעמים בני הזוג לא יצליחו להחליט ולהסכים ביניהם על מי שיקנה את הדירה. במצב כזה תמיד קיימת האופציה למכור את הדירה לצד ג'. מדובר באופציה לא פחות רווחית, ולעיתים היא אף יכולה להטיב יותר עם בני הזוג.

כאן חשוב לציין שהבחירה מכלל האופציות מתבצעת בהתאם למצב הכלכלי של בני הזוג, כך שאין נכון ולא נכון. השאלה היא פשוט מה מתאים לכם יותר. הדרך הכי יעילה והכי רווחית במצב כזה היא למכור את הדירה בהסכמה ובשיתוף פעולה.

ביחד שני בני הזוג מחליטים על מחיר וממקסמים אותו. עם בעלי המקצוע המתאימים תוכלו למקסם את התמורה שאתם יכולים לקבל עבור הדירה, כך שכל אחד מכם יצא עם יותר כסף ואמצעים כדי להמשיך את החיים שלו. אם תשתפו פעולה בניכם, תוכלו להגיע לעסקה הרווחית ביותר שתאפשר לכל אחד לקנות לעצמו דירה אחרת ולהתחיל את החיים העצמאיים עם יותר כסף בכיס.

אופציה שלישית: "שכירות"

האופציה השלישית מציעה אפשרות נוספת, שבמסגרתה אחד מהצדדים ממשיך לגור בדירה לתקופה מסוימת ובעצם משלם דמי שכירות או דמי שימוש לצד השני. כמובן שמחיר התשלום הקבוע נקבע בהתאם לחלקו של כל אחד בדירה ונקבע בצורה המקובלת על שני הצדדים. 

זה מנגנון שפעמים רבות נועד להטיב עם הילדים שנמצאים במרכז כל התהליך הזה, שכך יכולים להמשיך לגור בדירה אליה הם רגילים ולקבל יותר יציבות. כמובן שלא רק הילדים מקבלים יציבות כאן, גם אחד הצדדים שיישאר לגור בדירה יוכל ליהנות ממנה. 

במצב בו תחליטו שכדאי שאחד מכם יישאר לגור בביתכם המשותף, תחילה תצטרכו לקבוע מי יהיה זה שיישאר בדירה וישלם לכאורה דמי שכירות לזה שעזב את הדירה. לאחר מכן תחליטו לאיזה תקופה ישמש אתכם ההסדר הזה, בדרך כלל מדובר בתקופה של כמה שנים, במהלכן הילדים ממשיכים לגור בבית. בסיום התקופה תוכלו למכור את הדירה לצד אחר ולהתחלק בתמורה ביניכם.

ומה עם הילדים בכל זה?

אצל זוגות רבים העניין המרכזי גם כשזה נוגע לדירה, אלה כמובן הילדים.  

הילדים שלכם חווים את טלטלת הגירושים ביחד אתכם והיא עשויה להשפיע עליהם במגוון רחב של מישורים. 

נסו לדאוג שבמקומות בהם יש לכם השפעה, תחשבו על טובת הילדים. 

גם כשיש מחלוקות ורגשות טעונים בדרך, הגישור יכול לעזור לכם. המטרה היא לנהל דיון מכבד והוגן, בו שני הצדדים מביעים את דעותיהם תוך מחשבה על הילדים שמעורבים.

כך תוכלו להגיע להחלטה שהכי תשתלם לכם מבחינה כלכלית, ושכמובן תטיב עם הילדים. אל תעשו החלטות פזיזות, כשיש ילדים באמצע צריך לחשוב יותר ויותר לעומק.

סיוע בקבלת החלטות כלכליות

כשאתם מחליטים להיפרד אתם לא רק נפרדים אחד מהשנייה באופן רגשי, אלא גם באופן פיננסי. 

במהלך שנות הנישואים שלכם צברתם רכוש משותף ובניתם לעצמכם מסגרת משותפת מבחינה כלכלית. פרידה משמעותה גם פירוק של המסגרת הזאת. 

בהליך גירושין בשיתוף פעולה, יועץ כלכלי מומחה יוכל ללוות אתכם ולעזור לכם לחלק את הרכוש בצורה הוגנת, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של כל צד. 

היועץ יהיה אחראי לבדוק את כל עניין החסכונות, ההשקעות, הנכסים והחובות כדי להציע לכם פתרונות יצירתיים, שיאפשרו לכל אחד לצאת מהתהליך על הצד הטוב ביותר.

 
 
מגשרי גירושין של מוסכם
מוסכם גישור עם ילד
טיול של משפחה במוסכם

יש לכם עוד שאלות?

עדיין לא בטוחים מה היא הדרך הנכונה עבורכם? אל תשברו את הראש לבד. מדובר בתהליך לא פשוט, ועדיין לא מאוחר לפנות לאיש מקצוע מנוסה שילווה אתכם בתהליך ויעזור גם לכם להגיע להחלטה המשתלמת והנכונה. אנחנו ב"מוסכם" עוזרים לזוגות מתגרשים להגיע להסכמים הדדיים בכל הנושאים הרלוונטיים לגירושים ויכולים לעזור גם לכם לעשות את הדבר הנכון.
רוצים לשמוע עוד? השאירו לנו פרטים כאן למטה ונוכל להוביל גם אתכם – אל עבר הדרך לחיים החדשים שאחרי הפרידה.

מאמרים קשורים

עורך הדין אהוד עזורי הוא המומחה שלנו לענייני הסכמי שלום בית כאן ב"מוסכם", והוא יוכל לעזור גם לכם.

חושבים שזאת הדרך המתאימה עבורכם?

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>

כאשר בני זוג מחליטים להיפרד, הם ניצבים בפני אתגרים רבים – הן מבחינה משפטית בחלוקת הרכוש וקביעת הסדרי הזמנים עם הילדים, והן מבחינה אישית ונפשית.

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>

כאן תוכלו לקבל תשובות, ולשמוע ממקור אמיתי איך זה באמת מרגיש לעבור את החוויה המטלטלת הזו.

כל הפרטים בכתבה הבאה >>>>>>>>>

צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם