מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

הסכם לשלום בית חילופין גירושין – המידע הכי עדכני לשנת 2024

במקרים רבים של החלטה על גירושין צד אחד יזם את המהלך ולכן הוא יותר שלם איתו, ואילו הצד השני נאלץ לקבל את ההחלטה. אבל חשוב לזכור שזוגיות היא מערכת דינאמית וניתנת לשינוי ותיקון.

כל זוג שהחליט להתחתן עשה זאת מתוך רצון לחיות יחד לנצח.

הרצון להתגרש מתגבש עם הזמן עקב חוסר תקשורת, חוסר התאמה, בגידה, ולפעמים גם סתם עייפות הדדית. צד אחד החליט שהוא איננו מעוניין להמשיך לחיות כך את חייו (ברוב המקרים אפילו בצדק) והוא אינו רואה מוצא אחר מאשר לפרק את החבילה ושכל אחד ילך לדרכו. 

אבל ישנו פתרון נוסף, שמתאים לזוגות בהם הצד שאינו מעוניין להתגרש רוצה לתקן את מעשיו ולהתאים את עצמו לצד השני.

זוגות בהם צד אחד  רוצה בכל ליבו לעשות פעולות אמיתיות בשביל לבנות זוגיות טובה יותר, ואילו הצד השני מרגיש שאלה דברים שנאמרו מאות פעמים בעבר אך שום דבר לא השתנה למרות ההצהרות והכוונה הטובה (באותו רגע לפחות).

הצד הנפגע כבר שבע מאותן אמירות ומבחינתו רוצה לצאת מה-LOOP האינסופי של מריבה, הבטחות, אכזבה  וחוזר חלילה .

הפתרון שאמור לתת מענה לשני הצדדים נקרא "הסכם שלום בית לחליפין גירושין". בהסכם כזה הצד שמעוניין לתקן יקבל הזדמנות נוספת לשנות את מעשיו, ואילו הצד שבחר לסיים את הנישואין יקבל ביטחון שאם גם הניסיון הזה לא יצלח, יש בידיו הסכם גירושין חתום ומאושר ע"י בית המשפט.

חשיבה אחרת של מוסכם

איך זה עובד?

ראשית בונים הסכם גירושין הוגן, נכון ומוסכם על שני הצדדים. הסכם זה הוא הסכם גירושין לכל דבר ועניין, ואף יקבל תוקף של פסק-דין בבית המשפט לענייני משפחה. אך להבדיל מהסכם גירושין רגיל, כאן בני הזוג יוסיפו "נספח שלום בית".

הנספח הזה מנוסח בהליך הגישור לאחר שזוג העלה את כל הדברים שמפריעים להם בנישואין והצליח להגיע יחד לפתרונות איך לתקן אותם.

הסעיפים בנספח יגובשו יחד ע"י בני הזוג והמגשר, בהסכמה מלאה ומתוך רצון טוב ואמיתי לתקן את הקשר. את נספח "שלום בית" ניתן להגביל לזמן קצוב מראש או להתנות בכל תנאי שהוא.

הסכם הגירושין יחד עם הסכם שלום בית יאושרו ע"י בית המשפט וייכנסו למגירה. בתקופה המוגדרת בנספח בני הזוג יקיימו את הפתרונות עליהם הסכימו ויעשו מאמץ אחרון לשקם את הקשר.  במידה ועלה בידם  הסכם הגירושין  יישאר במגירה.

אך במידה והניסיון לא צלח יכול כל אחד מבני הזוג להודיע על סיום הניסיון ואז ישלימו בני הזוג את הליך הגירושין בבית הדין הרבני. כך יוצא שכל אחד מקבל את מה שחפץ ליבו. הצד הנפגע מקבל ביטחון שבמידה והדברים לא יסתדרו יהיה לו כבר הסכם גירושין מוכן וחתום והצד השני מקבל הזדמנות נוספת לתקן את הקשר.

צוות מוסכם בישראל

מה יתרונות "הסכם שלום בית לחילופין גירושין"?

להסכם כזה ישנם מספר יתרונות משמעותיים.

הראשון הוא כמובן שיש לשני בני הזוג "ביטוח" מפני  הליך משפטי. ברגע שיש הסכם שלום בית לחילופין גירושין, אם המצב מסלים לא יהיה צורך לגשת להליך משפטי אלא רק להוציא את ההסכם החתום והמאושר מהמגירה.

אין צורך וזה גם לא המקום לפרט כמה קשה עלול להיות הליך משפטי לזוג שנמצא במשבר נישואין. זהו חבל הצלה שאין כדוגמתו.

יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא שבהרבה מקרים בני הזוג רוצים לתקן ולהתאים את עצמם לרצון של הצד השני, אך לא יודעים בדיוק למה הוא מצפה.  הדבר דומה לצלף שביקשנו ממנו לפגוע במטרה ומיד נכבה לו את האור.

אנחנו לפעמים מפרשים את הרצון של הצד השני לפי נקודת המבט הפנימית שלנו, מה אנחנו היינו רוצים ואיך נראים לנו הכלים שיביאו לפתרון, אבל בד"כ לצד השני יש רצונות שונים לגמרי. בהסכם שלום בית המגשר מאיר לבני הזוג (לצלף) את האור בחדר וכל אחד ידע בדיוק למה מצפה הצד השני והדברים יהיו פשוטים הרבה יותר.

יתרון נוסף הוא יציאה מה-LOOP החוזר ונשנה של בני הזוג, של האיומים הבלתי נגמרים בגירושין. כמה פעמים שמעתם את המשפט "מחר אני ברבנות"…

הסכם שלום בית אמור למנוע את האיומים האלה מכיוון שמי שבאמת רוצה להתגרש, יודע שיש לו כבר הסכם מוכן וחתום במגירה.

היתרון האחרון הוא שברגע שיש הסכם כזה, הוא נותן לבני הזוג הצצה לעתיד – מה יקרה ביום שאחרי, בין לטובה ובין לרעה. הם יודעים למה לצפות, ממה יחיו וכמובן איך יתנהל עתיד ילדיהם. הרי לכולנו יש חששות איך יראו החיים שלנו במידה ונחליט להתגרש, האם נוכל לעמוד בזה כלכלית, כמה מזונות נצטרך לשלם/לקבל ועוד אין ספור שאלות.

הסכם שלום בית עונה על כולן וכל צד יודע בדיוק מה יקרה במידה ויחליטו לסיים את הקשר. במשך השנים שמנו לב שלפעמים חוסר הידיעה איך יראה העתיד שלנו כגרושים עלול להשאיר את בני הזוג ביחד בזוגיות לא טובה, עם המון מריבות ומלחמות שלפעמיים גם פוגעות בילדים. ההסכם אמור לנטרל את הפחד והחששות ולשפוך אור על העתיד.

 
מגשר גירושין דרך מוסכם עם ילד

למי מתאים הסכם לשלום בית חילופין גירושין?

הסכם שלום בית מתאים בעיקר לזוגות שמקיימים את שני התנאים הבאים:

  • א. יש רצון אמיתי של שני בני הזוג לתקן את הקשר. בלי זה אין שום טעם להתחיל. במידה וצד אחד מיואש ממסגרת הנישואין וגמר בליבו להתגרש אין שום טעם לכתוב הסכם לשלום בית. לכן מאד חשוב לקחת את הנושא ברצינות ואם החלטתם לנסות לשקם אז לעשות את זה בצורה נכונה ואמיתית ולהשקיע בניסיון על מנת למקסם את סיכויים ההצלחה. ישנם זוגות שפונים אלינו ומעוניינים לעשות הסכם שלום בית רק על מנת לרכך עבור הצד השני את נושא הפרידה, ומטרתם האמיתית הינה רק הסכם גירושין בלי שום רצון אמיתי וכן לתקן. אנחנו מייעצים לא לעשות זאת כי בכל זאת מדובר בקשר לכל החיים (במידה וישנם ילדים כמובן) ואף אדם לא אוהב שמרמים אותו.
 
  • ב. את הבעיות בין בני הזוג ניתן לכמת, כלומר אלו בעיות שניתן להגדיר אותן בכתב ולמדוד אותן בהמשך הדרך. לדוגמא, אני מאד אוהב את אשתי אבל היא כל חודש "מגהצת" את הויזה ב-20,000 ₪ ואני לא אוכל להמשיך לחיות כך. או, אני מאד אוהבת את בעלי אבל בכל ערב הוא הולך לשחק קלפים ואני לא מעוניינת להמשיך וכד'. נושאים כמו אהבה, קירבה אינם דברים שניתן להגדיר בהסכם שלום בית. מאידך, כן ניתן לכתוב שבני הזוג מתחייבים ללכת למספר פגישות מינימלי (שמוגדר מראש) של יעוץ זוגי.
 
 

לסיכום את יש רצון אמיתי לתקן את הנישואין ואתם מרגישים שאת הבעיות שהובילו להחלטה להתגרש ניתן למדוד ולתקן זהו בדיוק ההסכם עבורכם.

טיול של משפחה במוסכם

האם יש חסרונות להסכם שלום בית לחליפין גירושין?

כמו בכל דבר, גם להסכם שלום בית יש חסרונות, וחשוב לדעת גם עליהם. החיסרון הראשון הינו שישנם אנשים שאינם אוהבים לחיות בהרגשה שיש חרב שמונפת על צווארם, שבכל רגע נתון יכול בן/בת הזוג לקחת את הסכם הגירושין ולממש אותו.

זה לא מתאים לכל אחד אבל ברוב המקרים זה עדיף על האפשרות האחרת (גירושין מיידיים)

חיסרון שכיח אחר הוא מלכודת שהרבה זוגות נופלים לתוכה. במקרים רבים לאחר מספר פגישות ייעוץ זוגי הקשר בין בני הזוג מתחיל להשתפר והכל נראה יציב ובטוח. במקרים כאלה חלק מהזוגות מרגישים שאינם צריכים את הסכם הגירושין כי הם מרגישים שהשינוי המיוחל הושג, וחוששים שמא  ההסכם דווקא יעיק כרגע ואולי אפילו יהרוס.

 זאת טעות קלאסית אבל מובנת. כשבני הזוג הגיעו לגישור היתה בעיה, עכשיו הבעיה עדיין קיימת (ברוב המקרים בני זוג לא משתנים ביום וגם לא בחודש) אבל נראה כאילו היא נפתרה.

ברוב מכריע של המקרים בהם בני הזוג וויתרו על ההסכם שלום בית הם חוזרים להליך גישור לגירושין ולעיתים אפילו לבתי משפט. זאת אליה וקוץ בה. הדרך  להבטיח שהבעיה לא תחזור, ושאם תחזור יהיה לה פתרון מראש היא כתיבת ההסכם על כל חלקיו, ואז לעשות את כל המאמצים להתנהל לפיו.

חיסרון נוסף הוא שישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג לא באמת מעוניין בשלום בית, אבל הוא מרגיש שזאת הדרך הבטוחה ביותר עבורו כדי להגיע להסכם ללא מלחמות.

בני הזוג צריכים לסמוך אחד על השנייה ולדעת שאם עושים מהלך כזה עליהם לעשות אותו ברצון ובשמחה, מה גם שברוב המקרים בהם צד מתכנן "תרגיל" כזה, המגשר יקלוט את זה מהר ויפסיק את הגישור או לפחות יבקש מבני הזוג לקרוא לילד בשמו.

חיסרון אחרון הוא שלפעמים בהסכם הגירושין נפתחים נושאים שלא תמיד תראו אותם עין בעין, וזה עלול דווקא לגרום לתגובה של הרחקה במקום קירוב. זה בסדר גמור, ברוב המקרים המגשר מצליח להתגבר מכשול זה ומסביר שעדיף לפתוח את הנושא עכשיו ולא כשאתם ממש כועסים אחד על השנייה.

לסיכום, אם אתם מרגישים שאתם רוצים לתת צ'אנס נוסף לקשר שלכם אך מבלי לקחת סיכונים מיותרים, זהו בדיוק הפתרון עבורכם. לאורך השנים הסכמים כאלו עזרו למאות זוגות לשקם את הקשר ויש דרך מדויקת ונכונה לעשותו. אתם מוזמנים לפנות לאחד היועצים שלנו כדי לקבל הסבר  מפורט יותר ונשמח לנסות לעזור.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם