מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

מירוץ סמכויות

לעיתים קרובות אני נתקל בשאלה היכן כדאי לפתוח את תיק הגירושין. ברוב המקרים בני הזוג ניזונים משמועות ואגדות אורבניות לפיהן מבחינת הנשים יש עדיפות לנהל את תיק הגירושין דווקא בבית המשפט לענייני משפחה ואילו לגברים עדיף לעשות זאת ברבנות.

מוסכם בדרך הנכונה

השואלים הם זוגות שלמרות שבחרו דווקא בהליך גישור התשובה חשובה להם, כי שמעו שיש דבר שנקרא מרוץ סמכויות, ומשמעות הדבר היא כי הצד שיפתח את תיק הגירושין ראשון יהיה זה שיקבע היכן יתנהלו הדיונים – אם התיק יפתח לראשונה בבית המשפט לענייני משפחה אזי הוא ינהל בפני שופט שיכריע בעניין, ואם יפתח קודם ברבנות הרי שיהיה זה דיין שיקבל את ההחלטות הגורליות.

מוסכם הבחירה הנכונה

מכיוון שכל צד רוצה לדאוג למיקסום הסיכויים שלו לקבל את ההכרעות שנראות לו נכונות והוגנות עבורו, לפיכך הוא ירוץ לפתוח את התיק במקום שנראה לו הכי יתאים לצרכים שלו.

אני מתחיל בכוונה מהסוף. אין תשובה חד משמעתית לשאלה היכן נכון יותר לפתוח את תיק הגירושין, האם זה בבית המשפט לעניין משפחה או ברבנות.

חשוב להבין שגם לשופט וגם לדיין  יש מטרה משותפת – לשאוף לפסיקה שתראה את טובת שני בני הזוג, וכמובן שתבטיח את עתידם וביטחונם של ילדי בני הזוג, אלא שכל אחד מהם בוחן את הדברים מזווית אחרת ובכלים אחרים.

השופט יסתמך יותר על החוקים במדינה (שגם מטרתם היא להבטיח את רווחת הזוג והילדים) והדיין יסתמך יותר על ההלכה היהודית, אבל שניהם רוצים להגיע להכרעה שתהיה נכונה עבור כל בני המשפחה.

טיול של משפחה במוסכם

יש אנשים שיטענו שלאשה הכי נכון שהדיון יתנהל בבית המשפט כי השופט יותר מודע לזכויות האישה, ומאידך יש כאלו שיעידו בדיוק את ההיפך.

למען האמת, אף אחד לא יודע בוודאות על איזה צד יקום השופט/דיין ומה הוא יפסוק, זה הימור כבד מאד. אכן יש מקרים שבהם באמת שאין ברירה וצריך לעשות את ההימור הזה, אבל הבחירה בזה צריכה להיות המוצא האחרון.

אין ספק שהפתרון הנכון ביותר לסיים את הקשר הינו הליך גישור (וגם זה רק במידה ואין אפשרות לשלום בית, שכן זהו חד משמעתית הפתרון הנכון ביותר).

גישור גירושין דרך מוסכם עם ילד

כל עוד בחרתם לפתוח תיק זה אומר שהפקדתם את עתידכם ואת עתיד ילדיכם בידיו של צד שלישי, בין אם זה דיין או שופט, הוא זה שיכריע היכן תגורו, איזה חינוך יקבלו הילדים, מה יקרה עם הרכוש וכמובן איך תתנהלו מול הילדים עד שיגיעו לגיל בגרות.

אם אתם במצב בו אתם עדיין מסוגלים לנהל תקשורת ביניכם (אפילו מינימלית) נסו להסכים ביניכם שאף אחד מכם לא יפתח תיק בשום מקום עד שלא תנסו הליך גישור, אפילו פגישה אחת של שעה,  רק להבין את רמת הפערים בניכם. ברוב המקרים הפערים אינם גדולים כל כך וניתן לגשר עליהם.

מרכז המגשרים

אל תשכחו שפתיחת תיק ללא ידיעת הצד השני עלולה להתפרש כהכרזת מלחמה, ואפילו בצדק. יושב לו אותו בן/ת זוג בבית ולפתע מקבל מכתב רשום שמזמן אותו לדיון בבית המשפט לענייני משפחה. ברוב המקרים זה מוביל להסלמה של המצב גם אם הצד הראשון פתח את התיק עם כל הכוונות הטובות – לקדם את הנושא הפרידה.

לסיכום, אל תמהרו להקשיב לאותן "נשמות טובות" שמדרבנות אתכם לפתוח את התיק "במקום הנכון" כדי שלא תפסידו בהמשך.

עצם פתיחת התיק, ולא חשוב איפה, עלולה לגרום לכם להפסדים עצומים גם מבחינת כספית וגם מבחינת המשך הקשר ההורי המשותף, וזה הדבר החשוב ביותר אחרי הכל. נסו להתקשר ולהגיע לפגישת גישור ויכול להיות שתופתעו להיווכח עד כמה זה פשוט להגיע להסכם הוגן ובצורה מהירה ובריאה למען עתיד ילדיכם.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם