מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

עוד מידע על הסכם גירושין מפנאל המומחים של מוסכם

פנאל המומחים של מוסכם - הסכם גירושין

הסכם גירושין

שרה שטרית, מגשרת

מהו הסכם?

מסמך כתוב בו מפורטים תנאים שהצדדים במחלוקת חתומים עליהם ומתחייבים לקיימם. "הסכם עבודה, הסכם שלום, הסכם נישואין." מתוך "מילוג".

כלומר על ההסכם להיות בכתב ובו יפורטו כל התנאים של הצדדים בנוגע למחלוקות בניהם והם מתחייבים ומחויבים לקיים את הכתוב.

על כללי הפרשנות של הסכמים ניתן לקרוא בשורה של פסקי דין: הרבה מלל משפטי ולשון אשר מובנת בעיקר לעוסקים במשפט והרבה פחות לאדם מהשורה.

אבל עקרון הפרשנות מכוון לכתיבה נכונה ומפורטת של ההסכם כדי להימנע מפרשנויות שונות.

להסכם תוקף משפטי ומכאן החשיבות לכל מילה אשר נכתבת או לא נכתבת בהסכם.

הסכם הגירושין, הוא המסמך הרשמי אשר בא להסדיר מכאן ואילך את חייהם של בני הזוג וילדיהם לשנים רבות, הכל נמצא בו החל מהגדרת המשמורת, עבור בזמני השהות ובמזונות וכלה בחלוקת הרכוש.

חשיבות רבה יש למסמך זה וחשיבות רבה למגשר אשר יכתוב וינסח את ההסכם. מגשר מקצועי שאינו עו"ד יעביר את המסמך לבדיקת עו"ד על מנת להבטיח את כל ההסכמות ולמנוע במידת האפשר פרצות בעתיד, דבר אשר יכול בהחלט לגרור מחלוקות מיותרות, עוגמת נפש ובזבוז זמן ומשאבים.

לכן מוזר לשמוע לעיתים משפטים כמו: הציעו לי "להוריד" הסכם גירושין מהאינטרנט ולהשתמש בו , הרי כל הסכם נבנה ונתפר על פי מידותיהם המאוד מדויקות של כל זוג וזוג וילדיהם , אין זוג אחד הדומה לשני, לכל אחד הצרכים והיכולות שלו, הדגשים, סדרי העדיפויות וכו'.

הרי לא יעלה על דעת אף אחד "להוריד" מהאינטרנט תוכנית אדריכלית של בית אחר עבור הבית שלו גם אם מדובר בדירת שלושה חדרים זהה נניח, לא דומים צרכיו, רצונותיו וטעמו לאדם אחר.

קל וחומר, עבור הסכם גירושין אשר מכיל מסכת חיים שלמה מהעבר ותבנית מאוד מדויקת לעתיד הקרוב והרחוק, לא ניתן להמעיט בערך של הסכם גירושין מקצועי העשוי כהלכה ובאמות מידה מקצועיות ומשפטיות וניסיון בכתיבת הסכמי גירושין .

הסכם הגירושין חייב להכיל מספר סעיפים מאוד חשובים:

פיסקת האפוטרופסות על פי חוק.
קביעת הגדרת האחריות ההורית.
זמני שהות.
קביעת דמי המזונות.
חלוקת רכוש.
כספים ,חסכונות, קרנות וכדו'.

ולבסוף סעיף המסדיר את ענין הכתובה על פי היהדות, החלק הדתי בהסכם.

ההסכם אשר יעשה בהליך גישור הוא תוצאה של כל ההסכמות אליהן הגיעו בני הזוג בעזרת המגשר, אך יהיו הם אשר יחליטו על כל סעיף וסעיף על פי היכולות והצרכים שלהם.

השפה תהיה להם ברורה ונגישה.

הייחודיות בהסכמים אשר נעשים בתהליך גישור הוא היכולת למצוא פתרונות יצירתיים לכל מחלוקת בין בני הזוג, להביא רעיונות מחוץ לקופסא, להרחיב את היריעה ולא להיכנס לעמדות קשוחות אשר אינן מאפשרות התקדמות.

פתרון יצירתי כזה, יצא לי לשמוע לא מזמן על זוג שהתגרש, היכולות הכלכליות שלהם לא היו גבוהות ולשניהם היה מאוד חשוב לשמור על קשר רציף ויום יומי עם ילדיהם , צרכים אלו והיכולות המצומצמות שלהם הולידו את הפתרון הבא:

הם נשארו באותו בית, אבל ביצעו בו חלוקה עם כניסה נפרדת לכל אחד וכך כאשר הייתה למשל יום הולדת לאחד מילדיהם, האב בתאום מראש ובאישור כמובן, פשוט נכנס לסלון השתתף ביום ההולדת וחזר לביתו בסיום, לא מבלי שעזר ,לנקות, לשטוף ולארגן את הבית של גרושתו וילדיו .

נכון פתרון שכזה לא מתאים לכל משפחה ולא לכל אחד אבל הוא זה שאמרנו, ההסכם הוא אישי מאוד ובו פתרונות ייחודיים המתאימים אך ורק לזוג ספציפי.

פתרונות כאלה ואחרים מתאפשרים במהלך גישור אשר מקדם ודוחף בכיוון של מציאת פתרונות מותאמים, כל מוקש יכול להפוך לאתגר אשר יימצא לו הפתרון המתאים, באווירה "הגישורית" אשר שמה דגש על יחסי אנוש, על רגשות, על היכולת לתת לזוג כלים לפתירת קונפליקטים עתידיים בניהם, תחושת הwin win היא אכן אבן היסוד והבסיס להצלחת הגישור, גם בגישור לגירושין ובאה לידי ביטוי בהסכם הגירושין.

בשנים האחרונות היו תקדימים משפטיים רבים בנושא משפחה והגירושין כמו בעניין חוק המזונות או משמורת וכדו', אנשים רבים שומעים על הדברים מהתקשורת או מזוגות אחרים ומיד באים ודורשים את הדברים מבלי לדעת ולבדוק אם אכן הדרישה מתאימה להם בכלל , כמו משמורת משותפת, דרישה שעולה רבות בגישור אך לעיתים איננה מתאימה לאורח החיים האקטואלי שלהם , ואינה עולה בקנה מידה אחד עם היכולות שלהם, כמו אב או אם אשר עובדים במשמרות רבות, יוצאים גם ללימודים והנה הם נוכחים לראות כי אינם מסוגלים לשהות עם ילדיהם מחצית או רוב מחצית מהזמן.

בסיטואציה כזאת המגשר ייעשה לבן/ת הזוג "בוחן מציאות" יפרוש בפניו/ה את המציאות כפי שהיא ויבדוק יחד איתו/ה את היכולות המעשיות לעת עתה, מבלי שיהיה צורך להיכנס למלחמות מיותרות.

לאחר סיום התהליך בהצלחה, ייחתמו בני הזוג בפני המגשר על ההסכם, כעת יוכלו לגשת לבית המשפט לענייני משפחה ו/או לבית הדין על מנת לתת תוקף של פסק דין להסכם.

לאחר מכן ייקבעו לבני הזוג בבית הדין תאריך למתן הגט ללא דיונים שכן, לבני הזוג הסכם חתום ומאושר.

ככלל במעמד קבלת תוקף פסק דין להסכם, ייתכן ובני הזוג יישאלו ע"י השופט/ת או דיין שאלות מסויימות כדי לוודא כי כל הכתוב בהסכם מובן להם וכי הסכם זה לא נעשה חלילה מתוך כפיה או לחץ.

לסיכום, הסכם גירושין הוא אחד ההסכמים היותר חשובים בחייהם של בני זוג ולכן ישנה חשיבות מכרעת למקצועיות ההסכם, אשר ייעשה על פי הכללים הנכונים, המקצועיים, שיכול לצפות ולתת את הדעת לכל התפתחות כזאת או אחרת בחייהם העתידיים של בני הזוג, הסכם אשר ישרטט את עתידם ועתיד ילדיהם בכל תחומי החיים, הכלכליים, האישיים, והבינאישיים.

לכן שקלו היטב לפני שאתם מקבלים את ההחלטה למי לפנות ומי יכתוב וינסח עבורכם את ההסכם, אל תתפתו כמובן ל"הוריד" הסכם מוכן מהאינטרנט , עתידכם מדי חשוב ומשמעותי בכדי להסתפק בכל כך מעט ובחוסר מקצועיות.

בהצלחה.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם