מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

נושאים "משניים" בגישור גירושין

הנושאים העיקריים בהסכם גירושין הם כמובן ענייני המשמורת, המזונות וחלוקת הרכוש. אך ישנם נושאים לא פחות חשובים (ואולי אף חשובים יותר) – היכן יהיה מרכז החיים של הילדים, היכן יחגגו את החגים וכיצד יצאו לחופשות עם אחד ההורים, כמו גם מה קורה בזמן שביתות או מחלה, מי יהיה ההורה המרכז (ההורה שאחראי על הרשמה למסגרות), איך תתבצע ההתנהלות בנושאי החינוך והבריאות, ובאופן כללי איך יתנהל תפקוד המשפחה במתכונת החדשה.

מעבר לשגרה (הסדרי השהייה ביום יום) שאותה קובעים במהלך הגישור, ישנם נושאים שאינם בשגרה. על ההורים להחליט היכן יחגגו את החגים. בדרך כלל כשאומרים "חגים" מתייחסים לארבעת החגים ה"גדולים":

ילד שמח בזכות מוסכם

ראש השנה, סוכות, פסח, ושבועות. נקודת המוצא עבור השנה הראשונה שלאחר הגירושין תקבע לפי ההעדפה של כל אחד מבני הזוג (ואם תהיה התנגשות בין העדפות ההורים – ילבנו את הנושא עד שיגיעו להבנות). מרגע שנקבע הסדר של השנה הראשונה תהיה תחלופה כל שנה.

לפעמים, כדי למנוע בלבול, נציע להורים לשקול את האפשרות שאחד מהם יהיה עם הילדים בחגים בשנים זוגיות (2022/2024/2026) והשני יהיה איתם בשנים האי זוגיות. כמובן שכל זוג יחליט על כך לפי מידת החשיבות של חג ספציפי לגביו וההמשך יתנהל בהתאם.

חיבוק של מוסכם

בעניין יציאה לחופשות עם הילדים על ההורים להגדיר האם צריך אישור מההורה השני או האם מספיקה הודעה מראש, ואם כן, כמה זמן מראש. יש להגדיר האם ההורה השני צריך לאשר פעילויות מסוימות, כגון ספורט אתגרי, או דברים שנחשבים בעלי סיכון יותר גבוה.

 לגבי חופשות בחו"ל יש לקבוע האם אפשרי לנסוע למדינות שיש לגביהן אזהרת מסע וגם מה רמת הפירוט בה יש לעדכן את ההורה השני לגבי החופשה – משך הזמן, היכן ישהו, אילו פעילויות וכו'…

גישור יחד עם מוסכם

יש להגדיר את זמני ההחלפה בין ההורים בשגרה (ממתי עד מתי הילד ישהה אצל כל הורה) . בנוסף יש להגדיר איך מתנהלים כשאחד הילדים אינו חש בטוב ולא יכול ללכת ללימודים. מי אחראי עליו בזמן זה ואיך יתנהלו אם המחלה "נופלת" על יום של החלפה בין הבתים. לרוב ההורה שאצלו יישנו הילדים יהיה האחראי עליהם עד הזמן שבו ההורה השני אמור לאסוף אותם מהמסגרות. וכמובן שכל זוג יכול להחליט אחרת בהתאם לאופי העיסוק שלהם או כל דבר אחר שיותר נוח להם. בכל מקרה עניין זה צריך להיות מוסדר בהסכם כדי שלא תהיינה אי הבנות בנושא זה.

ייעוץ נכון

על ההסכם להכיל התייחסות לכמה שיותר סיטואציות על מנת למנוע מצבים של אי וודאות. השאיפה היא כמובן שלאחר החתימה על ההסכם הזוג יניח אותו במגירה ולא יראה אותו יותר כי הכל יהיה ברור, אבל הוא שם לכל מקרה שעלול להתעורר.

משהתחילה המשפחה במתכונת החיים החדשה יתגלו עם הזמן הקשיים והבעיות שמייחדים כל משפחה ספציפית. אם נתקלים בבעיות שבני הזוג לא מצליחים להגיע להבנות לגביהן – בכל שלב ניתן לחזור לפגישת גישור בכדי לסגור באופן יותר הרמטי מקרים שכנראה לא נלקחו בחשבון.

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר, ואולי היחיד שיכול להבטיח התנהלות הורית טובה, הוא כבוד הדדי בין ההורים ונכונות לבוא לקראת הצד השני בהבינם שהילדים הם בראש מעייניהם, והדבר הטוב ביותר עבור ילדיהם הוא לראות ולהרגיש שההורים שלהם מנהלים תקשורת חיובית ומתחשבים אחד בשני. שום הסכם לא יכול להתחרות בקשר הורי חיובי והדגש הוא בדיוק זה.

לא משנה מה יהיה אורך ההסכם ומה הוא יכלול ולאיזו רמת פירוט יגיע, אם הילדים ירגישו את הכבוד כי הוא באמת שם, לכל בעיה שהיא ימצא פתרון, גם לנושאים המורכבים ביותר.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם