מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

מה באמת חשוב בבחירת מגשר או מגשרת לגירושין

עו"ד מגשרת מאיה שפירא – מרכז "מוסכם"

רוב הזוגות מבינים שהליך הגישור הוא הליך נפיץ מאד, ושיש להם הזדמנות אחת לסיים את הליך הגישור בשלום. לכן בחירה נכונה של המגשר חשובה ונחוצה, כי לפעמים טעות קטנה או חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים יכולים להביא לפיצוץ הליך הגישור ולהוביל להליך משפטי. אנחנו ב"מוסכם – מרכז המגשרים הארצי"  מעניקים חשיבות גדולה להתאמה בין המגשר לבין הזוג, ומנסים לאחר שיחה עם הזוג למצוא עבורם את המגשר המתאים להם ביותר. גם אם המגשר הנ"ל לא בדיוק מהאזור שלהם, נביא אותו במיוחד לסניף הקרוב אליהם, כל זאת כדי להבטיח שהליך הגישור יסתיים בהסכם הוגן עבור שני הצדדים.

חשיבה אחרת של מוסכם

ההחלטה להתגרש אינה החלטה פשוטה. היא מלווה במחשבות רבות: מחשבות על פרידה,  כישלון, עזיבה, פירוק הבית והמשפחה, ותהיות שונות באשר לשאלה "האם אני עושה את הדבר הנכון".

משיחות הטלפון הראשונות של לקוחותינו,  ניתן ללמוד על מספר שאלות חשובות ומרכזיות שעולות בשיחה ואשר חוזרות על עצמן אצל מרבית המתקשרים.

מה כולם שואלים?

  • איך מתבצע ההליך
  • כמה הוא עולה
  • כמה זמן ייקח ההליך
  • איפה משרד הגישור

אלו שאלות חשובות וכדאי ונכון לשאול אותן,  אך האם באמת אלו השאלות הרלוונטיות בבואנו לבחור את המגשר או המגשרת הטובים עבורכם?

לצורך המחשה, דמיינו קניית רכב: ניתן לקנות רכב ספורט דו-מושבי שיהיה מהיר מאוד וחדשני (לכל חובבי הרכבים – מתנצלת כבר עכשיו על הבורות שלי בנושא רכבים…). הרכב מקסים, אך האם הוא באמת משרת את צרכיו של לקוח שמגיע עם משפחתו מרובת הילדים ומתנייד רוב הזמן בשטח עירוני?

כך גם בגישור. יש לדעת מה חשוב לכם ולדעת כי המגשר או המגשרת שבחרת נכונים לכם  ולמשפחתכם . לשם כך נעבור יחד על כמה דגשים חשובים ובסוף אתן את המלצתי לבחירה.

אך בטרם  נגיע לשאלות הרלוונטיות לבחירת המגשרים או מרכז הגישור, כדי לדעת מה נחוץ לשאול, כדאי שנלמד מעט על ההליך עצמו.

אם הייתי עושה סקר בקרב לקוחותיי לגבי השאלה – מה שאלו בשיחתם הראשונה, ומה היו שואלים בדיעבד אחרי שהבינו את משמעות ההליך –  כמעט שלא היה זוג שהיה חוזר על אותן שאלות. וכל זאת למה?

אצל מרבית הלקוחות תחילתה של שיחת הטלפון הראשונה כמעט קבועה. באופן כללי ניתן לומר כי הרוב מספרים שמטרתם לסיים את ההליך כמה שיותר מהר, בעלות כמה שיותר זולה, לחלק מה שצריך ביניהם מבחינת החוק וזהו… לכן חשוב להם לדעת בעיקר כמה זמן ייקח ההליך וכמה הוא יעלה להם.

אפשר בהחלט להבין  את דפוס החשיבה הזה. לכאורה, אכן מדובר במשוואה פשוטה. הרי יש חוק ויש פסיקה.  צריך רק להגיע,  לחלק מה שצריך וזה הכל.

 האומנם?

אז נכון,  בכל גישור אמורים להחליט בנושא הילדים והרכוש – דירות, רכבים, חפצים, זכויות פנסיוניות. אבל אם הכל היה כל כך פשוט,  גם ההליכים בבית המשפט היו מסתיימים בפגישה או שתיים (הרי שם השופט מחליט ולא נדרשת כל הסכמה של הזוג להחלטה. זאת בשונה מהליך גישור,  שם אתם אלו שתבנו את ההסכמות שלכם). השופט היה מכניס את כל הנתונים שלכם לנוסחה ומגיש לכם תוצאה בצורת הסכם גירושין.

בפועל,  ההליך בבית המשפט לא מתנהל יום-יומיים אלא יותר בכיוון של שנה-שנתיים (על כל העלויות הכספיות והנפשיות של בני הזוג וילדיהם המתלוות לכך), וכל אחד מבני הזוג ועורכי דינם מפרשים את החוק והפסיקה בדרך אחרת ובאופן שיהיה תפור ללקוח שלהם. מסתבר ש"חצי –חצי"  הוא לא מונח מתמטי…

מוסכם גישור עם ילד

וראה זה פלא, בהליך גישור, אם המגשרים ידעו לנהל נכון את ההליך עבור המשפחה הספציפית שלכם, ההליך יימשך מספר פגישות ואז ייכתב הסכם.

אם כך, נדרש לבחור מגשר או מגשרת שידעו לנהל נכון את ההליך עבורכם.

אז מה חשוב לדעת?

מענה מקצועי

המגשר או המגשרת צריכים להיות מקצועיים ומנוסים. כאלו שניהלו לפחות 10 הליכי גישור. אך המקצועיות אינה באה לידי ביטוי רק בעריכת הסכמים ובניסיון,  אלא ביכולת ובפוטנציאל של אותם מגשרים. אין ערובה לכך שמי שערך יותר הסכמים הוא מגשר טוב יותר. מה כן חשוב לדעת? חשוב לדעת שאתם סומכים עליהם,  שהתשובות לשאלות שלכם מקבלות מענה שנכון עבורכם,  שמתאפשר לכם להגיע להחלטות שטובות לכם ולא להחלטות שמתקבלות בשבילכם (למגשר אסור להחליט בשבילכם), שמתאפשר לכם להתייעץ עם עורכי הדין שלכם. במילים אחרות: מקצועיים,  מנוסים, קשובים ומסוגלים לבנות אתכם הסכמות המתאימות לכם ולמשפחתכם. זה מה שחשוב בעבודת המגשר.

ב"מוסכם" עובדים מגשרים העונים על דרישות אלו ואף ויותר. מגשרים מקצועיים ומנוסים,  בעלי יכולת להבין ולחלץ את הצרכים שלכם מתוך השיחה, קשובים לצרכים שלכם – הן החומריים והן הנפשיים,  ומסייעים לכם בזכות מקצועיותם לבחור את האופציות לפתרון המתאימות לכם. חשוב לנו לדעת כי אתם שלמים עם כל החלטה שהגעתם אליה.

קבל שיחת יעוץ ראשונית בחינם
(1700-707736)

שיח ודיון בוני הסכמות

הנישואים הם לא דבר טכני,  גם לא הגירושים.

הגירושים הם הליך קשה,  הוא נשען מחד על עבר של "כישלון הנישואים" ומאידך על חוסר ודאות באשר לעתיד.

המתח גדול ולא תמיד אפשר להתנהל באופן רגוע. אם בבית המשפט אתם מתרחקים זה מזה וכל אחד שומר ומגן על זכויותיו בחירוף נפש,  הרי שתפקיד המגשר בהליך של גישור לאפשר לכם לראות את האינטרסים המשותפים שלכם. מגשרים מקצועיים וטובים יאפשרו ניהול שיח בונה על מנת לאפשר לכם להגיע להסכמות הטובות ביותר עבור שניכם ועבור ילדיכם,  בלי שתוותרו על זכויותיכם.

אצל מגשרי  "מוסכם" שיח נעים ובונה-הסכמות הוא חשוב מעין כמוהו. לא השגת ההסכם היא המטרה, אלא דרך בניית ההסכמות. כך נוכל לייצר יחד אתכם מודל לפיו תתנהלו לאחר הגירושין כהורים.

מוסכם יחד איתכם

בניית הסכמות המתאימות למשפחה שלכם

מניסיוני ומניסיון חברי אומר כי אין כמעט גישור הדומה למשנהו ואין הסכם אחיד לכולם. כל הליך מתנהל באופן שונה,  גם אם הנתונים העובדתיים דומים. קחו למשל שני זוגות,  באותם גילאים, עם אותו מעמד סוציואקונומי,  אותו גובה משכורת,  עם אותו מספר ילדים ובאותם גילאים – אין שום ודאות כי ההליך עצמו יתנהל באותו אופן או שההסכם יהיה דומה. הכל תלוי בצרכים של אותה משפחה ובדרך שבה הם רואים את דרך חייהם.

מענה להתנהלות עד לפרידה

אדם שעובר הליך גירושין חש פעמים רבות אי ודאות,  חוסר אונים ומתח נפשי  סביב אופן ההתנהלות בבית עד הפרידה.

נחוצים לכם מגשרים שיוכלו לתת מענה לצרכים האלו. שיוכלו להכיל ולנתב. שיוכלו לדבר על הדברים החשובים ולהפריד את העיקר מהטפל. שיוכלו לתת מענה מיידי אם אתם זקוקים לכך. שילוו אתכם בתהליך.

בני זוג שהיו בתהליך אצל מגשרי "מוסכם" מעידים כי אכן היו זקוקים ל"קרשי ההצלה" האלה בחציית "נהר הגירושים" שלהם. הליווי המתמיד סייע להם להתנהל בבית תוך כדי הליך הגירושין באופן נכון יותר עבורם ועבור הילדים עד לפרידה ולהוריד את מפלס המתח.

שאלת המחיר

אין לזלזל בשאלת המחיר. המחיר אותו תשלמו צריך להיות סביר. אך יותר חשוב שתשאלו את עצמכם מה אני מקבל.

אפנה את תשומת לבכם לכך שבאופן כללי הפערים הם לא משמעותיים (זה עשוי להיות כמה אלפי שקלים בודדים),  ועדיף להתמקד במציאת מגשרים שתסמכו עליהם ושיבנו אתכם הסכמות לכל השנים הבאות אחרי הגירושין.

ב"מוסכם" מחירים שווים לכל נפש ואחידים לכולם.

מגשר גירושין דרך מוסכם עם ילד

שאלת משך הזמן

מאוד קשה לענות על שאלת הזמן. אפשר לומר שבממוצע יתנהלו בין 5 ל-8 פגישות. אבל יש זוגות שדרוש להם פחות ויש זוגות שדרוש להם יותר. ניתן ללמוד על כך לאחר הפגישה הראשונה בה מכירים אתכם טוב יותר. כל תשובה אחרת היא פחות מקצועית.

ב"מוסכם" במסגרת החבילה (מומלץ שתשאלו על התנאים) המטרה היא לשלם פעם אחת סכום נמוך יותר ולכסות את כל הפגישות עד למועד החתימה על ההסכם. למדנו כי זו הדרך המועדפת. כך ניתן לעבור את ההליך בלי "להביט כל הזמן על השעון". הזמן הוא שלכם ותוכלו להיות בתוך התהליך בלי "רעשי רקע" של זמן וכסף.

שאלת המיקום

המיקום הוא רלוונטי אך אינו הדבר המרכזי. מרחק נסיעה של כחצי שעה כדי להגיע למגשרים טובים ומקצועיים הוא משהו שכדאי לקחת בחשבון. מכל מקום ועל מנת לשמור על נוחיותכם, צוות מגשרי "מוסכם" פרוסים ברחבי הארץ בערים מרכזיות.

לאחר שעברנו על כל הנושאים החשובים שיעלו ויצוצו במהלך הגישור הדבר החשוב ביותר בבחירת המגשר הנכון עבורכם הוא החיבור אליו. האם אתם מדברים באותה שפה? האם אתם סומכים עליו? יש המון "מגשרים" בחוץ שסיימו קורס גישור, וכמובן שאיני מזלזלת באף אחד מהם, אבל רובם חסרי ניסיון שעוסקים בתחום "על הדרך". זה תחום מסקרן ומעניין שנותן המון סיפוק ויש המון אנשים שלומדים קורס גישור ומיד רוצים להתחיל לגשר במשפחה ומוכנים להציע את השירות במחיר מצחיק ומפתה, אבל הם לא באמת מגשרים מנוסים.

אנסה לפרט עבורכם את הדגשים שלדעתי יהיה נכון לבדוק בבחירת המגשר המשפחתי המתאים ביותר.

המלצות – לפני שאנחנו קונים מקרר אנחנו בודקים מה הגולשים חושבים על אותו מוצר ברשת. קל וחומר כשאנחנו בוחרים אדם שיעזור לנו לעצב את חיינו וחיי ילדנו. היום תודה לאל יש את גוגל ושם יש מידע בשפע – המלצות, תגובות, ופרטים נוספים שאפשר ללמוד מהם על אותו מגשר. אז עשו בדיקה קצרה, קראו בעיון את מה שנכתב על אותו מגשר ומשם להתקדם
חיבור וכימיה – פה מאד חשוב לעשות שיחה ראשונית עם המגשר. חשוב שכבר שם תרגישו שהגעתם למקום הנכון וקיבלתם ממנו הסבר מקצועי על עצמו ועל ההליך. השיחה כמובן לא אמורה לחייב אתכם בשום דבר וזה בסדר לעשות מספר שיחות אם מספר מגשרים עד שתגיעו לאדם שאיתו אתם מרגישים שלמים לעבוד.

מקצועיות וניסיון – אחד הדברים החשובים ביותר במציאת מגשר הינו למצוא מגשר או גוף גישור שזה העיסוק המרכזי שלו, ולא משהו שהוא עושה על הדרך בשעות הפנאי. ישנם הרבה מגשרים שזאת עבודה צדדית עבורם, וגם אם יש להם תעודת מגשר שנים רבות זה לא אומר שהם באמת עסקו בתחום. מספר התיקים שהם הביאו לאישור בית המשפט הוא המדד העיקרי מבחינת ניסיון. יש כל הרבה דברים ונושאים שצריך לגעת בהם בהליך גירושין ואדם עם ניסיון מועט לא תמיד ידע לגשת אליהם בצורה הנכונה.
זמינות – המגשר צריך להיות זמין בשעות ובימים במהלך התהליך. גישור זה הליך מאד נפיץ ואם המגשר נמצא ברמת זמינות נמוכה הגישור עלול להתפוצץ. אין זה אומר שהמגשר צריך להיות זמין 24/7 עבור הזוג, אבל בטווח של מספר ימים לתאום פגישה בהחלט כן. הקירבה למשרדו של המגשר מקלה מאד על התהליך במיוחד כשיש ילדים קטנים בתמונה. חפשו מגשר עם זמינות ובמקום קרוב למקום מגוריכם.
מחיר – המחיר של הליך גישור לא אמור להיות גבוה מ-15,000 ₪ סה"כ (7,500 ₪ לכל צד, במקרה היקר יותר). מצד שני, אם מגשר מציע לכם הליך גישור מלא במחיר של 3,000 ₪ גם מזה הייתי נזהרת. המחיר צריך להיות הוגן ולא להיות משולם מראש, אלא אם יש סעיף שמגדיר כי במידת הצורך, אם בני הזוג לא יגיעו להסכם הם יקבלו החזר על הסכום החלקי שהם שילמו.

אסכם:

תתמקדו בשאלה אצל מי תעברו את ההליך באופן שישרת את הצרכים שלכם ושל משפחתכם. תתמקדו במי שידע לתת מענה מקצועי ורגשי לכל השאלות, במי שידע לתת ליווי לכל אורך ההליך.

מגשרי "מוסכם" טובים ומקצועיים בתחום הזה. הם ילוו אתכם בנתיב המתאים לכם ולמשפחתכם, מניסיונם הם ירגישו אתכם את ההשלמה עם הליך הפרידה (כשצד אחד מסרב נפשית או בשל מצב כלכלי להיפרד, ההליך מתנהל אחרת), הם ילמדו על היכולת הכלכלית של כל אחד מכם ואיך נכון עבורכם לעשות את זה, הם יבינו את הצרכים והרצונות האמיתיים שלכם, וכמובן שההליך יתבסס על צרכיהם של ילדיכם.

נהלו את השיחה הראשונה לפי השאלות שניתנו במאמר זה. חשוב שתנהלו שיחה פתוחה ונסו להרגיש (כן, לאינטואיציה תפקיד מרכזי) שהגעתם למקום הנכון.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם