מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

למה כולם בוחרים במוסכם

"מוסכם" הינו משרד גישור גדול שמתמחה בגישורי משפחה כבר קרוב לעשור (משנת 2013) . לגוף גדול ישנם יתרונות רבים על פני מגשר שפועל באופן עצמאי.

אני לא מתייחס כלל לאיכות המגשר או לניסיון המצטבר שלנו לאורך השנים בהן אנו פועלים בפריסה ארצית, אלא ליתרונות שיש לגוף גדול שמאפשרים לו לעזור לכם לנהל את ההליך המשמעותי של גירושין, לעומת אלה העומדים לרשותו של מגשר בודד (טוב ומנוסה ככל שיהיה).

ואם כבר בוחרים לפנות לגוף גדול – בואו נבחן את הסיבות לכך שדווקא ל"מוסכם" יש אחוזי הצלחה גבוהים כל כך בבניית הסכמים גירושין, או אפילו בהחזרת בני זוג לשלום בית.

מוסכם עם ילד

התאמה אישית של מגשר

ישנם כמובן היתרונות הברורים לכל אחד – לגוף גדול יש את היכולת לתאם לכם מגשר שיהיה הנכון  ביותר עבורכם, ואילו מגשר בודד יכול להמליץ על עצמו בלבד.

וגם אם הוא באמת מגשר מדהים ומנוסה ואפילו קיבלתם עליו המלצה חמה מזוג חברים, אין זה אומר בהכרח שהוא יתאים לכם.

ב"מוסכם" אנחנו עובדים עם 22 מגשרים שלכל אחד מהם ישנם שפה אחרת, התמחויות אחרות וכמובן דרך גישור ייחודית משלו.

מוסכם בדרך הנכונה

במשך השנים שבהם תיאמנו לבני הזוג מגשרים בעיקר לפי המיקום הגאוגרפי שמנו לב לכך שלא לכל זוג מתאים כל מגשר.

אתן דוגמא: ישנם זוגות שמחפשים מגשר מכיל מאד ובעל יכולת הקשבה גבוהה. אם נתאם להם מגשר ענייני ופרקטי זה פשוט לא ילך. או שיש זוגות שהם בעלי חברה בע"מ שהקימו במשך השנים ומתקשים לפרק אותה.

במקרה כזה הם יצטרכו מגשר שמתמחה בנושא וידע לעזור להם להגיע להבנות והסכמות מתוך ידע ונסיון. תארו לכם זוג בעל שליטה בחברה גדולה שפנה למגשר פרטי, הסביר לו את המצב ועדכן שעיקר המחלוקות בניהם הינן סביב החברה. האם יש סיכוי שהמגשר יצהיר שזאת לא ההתמחות שלו, שאין לו הרבה ניסיון בפירוק וחלוקת חברות גדולות? סביר להניח שזה לא יקרה ובני הזוג יקבלו מגשר שפחות מתאים עבורם.

משפחה שמחה בזכות מוסכם

בחירת המגשר הנכון להליך הגישור הינה קריטית כי בדרך כלל ישנה הזדמנות אחת לסיים את ההליך בשלום. בני זוג שנמצאים במצב כה רגיש לא ניחנים בעודף סבלנות, ואם המגשר לא יצליח לשכנע שהוא מוביל אותם בדרך הנכונה כבר בפגישה הראשונה הם עלולים לאבד תקווה ולפנות לאפיקים אחרים הרבה פחות נחמדים…

ל"מוסכם", וכנראה לכל גוף גדול אחר, ישנה אפשרות להתאים לבני הזוג את המגשר הנכון ביותר לא לפי הצרכים של המשרד (זמינות, מיקום וכדומה) אלא לפני הצרכים של בני הזוג, על מנת למקסם את סיכויי הצלחה ("הצלחה" בעולם הגישור הינה חתימת הסכם או ניסיון נוסף לשלום בית).

צוות מוסכם בישראל

יותר מכך, העובדה שאנחנו במשרד חשבנו שמגשר מסוים הוא הנכון ביותר עבורכם לא אומרת בהכרח שאתם חייבים להסכים איתנו. במידה ואחד מבני הזוג לא יתחבר לאותו מגשר/ת מכל סיבה שהיא, וגם אם הוא לא יודע לנמק מה היא, לגוף גדול יש יכולת לתאם לכם מגשר אחר.

"מוסכם" אף עושה את זה ללא תשלום וללא התחייבות להמשיך בתהליך. תחת "מוסכם" פועלים 22 מגשרים/ות וכולם מגשרים מעולים ומנוסים. סביר מאד להניח שאחד מהם יתאים 😊

מגשר גירושין דרך מוסכם עם ילד

ליווי מלא בכל שלבי ההליך

קשה מאד, מעשית ונפשית,  לחפש את אנשי המקצוע (המגשרים) הנכונים לצורך תהליך שמלכתחילה הוא  מבלבל ומאתגר.

אם נוסיף למשוואה גם חיפוש בעלי מקצוע כאלה או אחרים שנחוצים על מנת להתקדם בתהליך, זה יכול לגרום לייאוש ואפילו לפיצוץ.

גישור גירושין דרך מוסכם עם ילד

אתן דוגמא. שני בני הזוג שכירים, הבעל עובד 30 שנה בחברת אל על והאישה עובדת בחצי משרה בחנות בגדים שכונתית. עכשיו, לצורך הגירושין צריך לחשב את הפנסיות שלהם. כמובן שלשם כך בני הזוג יצטרכו להיעזר באקטואר, דבר שעלול להציף מספר בעיות: מי ימצא את האקטואר?

כל אחד מבני הזוג רוצה שליטה על הנושא – לבדוק את האקטואר לפני ששמים בידיו את העתיד הכלכלי שלהם, ולכן כל אחד ימשוך לכיוון שלו. כשיש גוף כמו "מוסכם", מקבלים ממנו המלצה על אקטואר בעל ניסיון רב (שלא חייבים לקחת, כמובן) ושני בני הזוג יכולים להיות רגועים שהגיעו לאדם אובייקטיבי ומקצועי. בעיה נוספת היא העלות. אם תחפשו אקטואר ברשת תקבלו הצעות מחיר שנעות בין 6,000-10,000 ₪ לדו"ח אקטוארי, סכום שהוא כמעט שווה ערך לכל הליך הגישור בעצמו.

"מוסכם" עובדת עם חברה שמתמחה בתחום, שהדוחו"ת שלה מדוייקים ונעשים בזמן סביר מאד (זה לא פחות חשוב), ושהם נעשים בהתאם לדרישות בית המשפט. "מוסכם" ביקשו מאותה חברה בקשה אחת – הנחה משמעותית ללקוחות שבאים דרך "מוסכם". כמובן שלחברה זה משתלם כי "מוסכם" הינו גוף גדול שמטפל במאות מקרי גירושין בשנה, וכך המחיר לדו"ח אקטוארי דרך "מוסכם" הופך להיות אטרקטיבי ביותר.

אותו מנגנון עובד גם לגבי שמאים, יועצים זוגיים, ליווי הורי וכל בעיה שעלולה להצריך מבני הזוג בעל מקצוע נוסף. בכל מקרה כזה הם יקבלו המלצה חמה מ"מוסכם" על בעל מקצוע אמין ומקצועי, וכמובן במחיר משתלם והוגן. כרגע זה אולי נראה קצת שולי אבל באמצע הליך גירושין החיסכון בזמן והידיעה שאתם בידיים טובות שעברו את כל הבדיקות האפשריות עבורכם זה דבר יקר מציאות…

טיול של משפחה במוסכם

אובייקטיות מלאה

היתרון הזה נכנס לתמונה עוד לפני שהליך גישור מתחיל. זה נפתח כבר בשיחת ההיכרות. בתור האדם שעונה בהרבה מקרים לשיחות הראשונות של הלקוח, אני מרגיש שהוא קצת בודק אותי, איך אני מרגיש לגבי דברים מסוימים.

לפעמיים הפונה מנסה להוציא ממני הצהרה כזאת או אחרת ויש כאלה (מאד מאד נדיר אבל קיימים) שמציבים תנאים על מנת שהגישור יתבצע אצלי. הדבר שהם לא יודעים הוא שמי שעונה ב"מוסכם" לשיחות ונותן את היעוץ הראשוני לעולם לא יהיה המגשר של בני הזוג.  ב"מוסכם" אנחנו שמים דגש גדול מאד על אובייקטיביות מלאה בהליך הגישור החל מהשיחה הראשונה. גם אם שני הצדדים הכי הוגנים שיש ולא עשו שום פעולה מול המגשר על מנת לנסות ולהטות את הכף לכיוונם, תמיד עלולה להיות הרגשה פחות בטוחה לצד שלא תיאם את הפגישה, או ששוחח עם נציג המשרד לאחר שהנציג כבר דיבר עם הצד הראשון. ההרגשה הזאת עלולה לחבל בהליך הגישור. בהליך גישור שמתבצע ע"י גוף גדול כמו "מוסכם" ולא ע"י מגשר בודד, השיחה הראשונה נעשית מול נציג המשרד והוא נותן את כל הפרטים, המחירים וכד', הוא עונה לכל השאלות (ואפילו לפעמיים 'חוטף'  צעקות) אבל משנבחר המגשר ונפלה החלטה על תיאום פגישה ראשונה –  בני הזוג פוגשים את המגשר לראשונה ביחד! וזה יתרון עצום.

יותר מכך, לאחר הפגישה הראשונה, המנהלת המקצועית של "מוסכם" בודקת את הצלחת ההתאמה, מבררת ומוודאת שאכן שני בני הזוג מרגישים בנוח בהליך וסומכים על אותו מגשר/ת שיוביל אותם להסכם גירושין הוגן ונכון עבורם. המילה "אובייקטביות" צריכה להיות נוכחת לכל אורך הגישור מהרגע הראשון ועד לסוף ההליך.

פיקוח על התהליך

ככל שזה ישמע מוזר, דווקא הנושא הזה הוא הכלי הטוב ביותר שמאפשר לנו להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים כל כך. נסו לחשוב, פניתם למגשר עצמאי ומשהו בדברים שהוא אומר לא נשמע לכם הגיוני כל כך, יש לכם השגות לגבי האובייקטיביות שלו, או שסתם מרגיש לכם שמשהו לא מתנהל כמו שחשבתם שאמור להתנהל.

 אין לכם באמת לאן לפנות, אין את מי לשאול האם הכל תקין, האם אנחנו בדרך הנכונה, אין אצל מי לפרוק אם משהו מפריע. ברגע שבני הזוג יודעים שיש פיקוח מלא לאורך כל ההליך (בגבולות המותר לנו כמובן, כי למגשר אסור להוציא משהו שנאמר בחדר הגישור החוצה) יש למי לפנות.

ב"מוסכם", עו"ד מאיה שפירא, המנהלת המקצועית של "מוסכם" ואחת המגשרות המובילות בישראל, שולחת באופן קבוע הודעה לכל אחד מבני הזוג ומוודאת שהגישור מתנהל כשורה ונותנת כתובת לכל בעיה שתצוץ.

חשיבה אחרת של מוסכם

במשך השנים הכלי הזה עזר לנו לאין שיעור, הצלחנו לכבות המון שריפות של זוגות שמשהו הציק להם ואחרי שיחה קצרה עם מאיה (לא עם המגשר עצמו) הצלחנו לעלות על הבעיה בזמן ולתת לה פתרון לשביעות רצונם של שני בני הזוג, וכך למנוע מהגישור להתפוצץ ולהתדרדר להליך משפטי.

גם פה אתן דוגמא ממש מהתקופה האחרונה.

לפני כחודשיים פנה אלינו זוג שהפערים ביניהם היו גדולים מאד, המון חילוקי דעות, ונראה שהסיכוי ליישב את המחלוקות מחוץ לכותלי בית המשפט כמעט אפסיים. מקרה כמעט אבוד מראש.

לאחר הפגישה הראשונה הצליח הזוג להתקדם מעט לכיוון הסכם אך בפגישה השנייה הכל קרס (כצפוי), הם עידכנו את המגשר שהם לא מוכנים להמשיך בהליך, ולאחר מספר "איחולים " חמים אחד לשנייה הם הצהירו שיפגשו רק בבית משפט והחלו להשחיז חרבות. מאיה, בשיחה קצרה, הרגיעה את הרוחות, הסבירה להם בנחת את המשמעות של הליך משפטי וביקשה מהם ללכת לפגישה אחת של טיפול זוגי.

ילד שמח בזכות מוסכם

הזוג כמעט והתחיל לצחוק, הסיכוי שילכו לטיפול זוגי היה שווה לסיכוי שהם יחזרו להיות ביחד ויביאו עוד 4 ילדים לעולם. אך מאיה התעקשה והסבירה שמטרת הטיפול הזוגי אינה שיחזרו לחיות ביחד אלא שפשוט ילמדו לשבת יחד באותו חדר ולתקשר אחד עם השנייה. ותאמינו או לא, הניסוי הצליח! מאיה הפנתה אותם לאחת היועצות הזוגיות שעובדות בשיתוף עם "מוסכם", והזוג, אכן, למד להקשיב ולתקשר גם אם זה לפרק זמן של שעות ספורות.

אני שמח לבשר שההסכם ביניהם נחתם ואושר בבית המשפט לענייני משפחה לפני כשבוע. אין לי ספק ולו הקל שבקלים שזוג כזה (או אפילו פחות מתאגר מהם) לו היה מגיע למגשר סטנדרטי היה מוצא את עצמו היום בבית משפט רב על מזונות וכספים, וזה בכלל לא קשור לאיכות המגשר.

גם המגשר של "מוסכם" במקרה הזה לא הצליח לעזור בהתחלה, אבל עצם העובדה שיש לבני הזוג ליווי ופיקוח בכל שלבי התהליך עוזרת מאד ואפילו יכולה לעזור לזוגות שאוהבים מאד לריב להגיע להסכם הוגן ועם חיוך.

זוג אצל מוסכם

לסיכום, לאורך השנים צברנו עשרות אלפי שעות גישור עם זוגות ברחבי הארץ. אנחנו תמיד עם יד על הדופק ומנסים להשתפר כמשרד גישור על מנת לתת את השירות האופטימלי ואת הפתרון המושלם לזוגות שפונים אלינו.

במהלך השנים למדנו מהיכן עלולות לצוץ בעיות בהליך הגישור ומצאנו להן פתרונות שעובדים. אנחנו תמיד מודדים את עצמנו לפי אחוזי הצלחה בהבאת בני הזוג למקום שאליו הם רצו להגיע – אם זה לשלום בית ואם זה להסכם גירושין ללא הליך משפטי, וגאים לומר שהשיטה עובדת.

 

במידה והגעתם לצומת הגירושין אנחנו נשמח לעזור לכם, בשיחת יעוץ קצרה ולא מחייבת, למצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורכם (לא תמיד זה גישור) ולהפנות אתכם לבעל המקצוע המתאים ביותר.

בברכה, צוות "מוסכם – מרכז המגשרים הארצי”.

אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם