מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

צד אחד רוצה אבל צד שני לא בשל

כשזוגות פונים להליך גישור גירושין הם רוצים לסיים את הקשר בצורה מכבדת וללא הליך משפטי ומלחמה מיותרת.

ברוב המקרים יש צד אחד שיוזם את רעיון הגירושין, הוא מאד בשל להליך והוא זה שיוזם את השיחה הראשונה וחותר לתאום פגישת היכרות. לעומתו הצד שני קצת פחות זורם עם הרעיון, לפעמים הוא נגרר ולפעמים הוא פשוט מבין שכבר אין ברירה אחרת וזה הרע במיעוטו.

מוסכם הבחירה הנכונה

אך מה עושים במקרה שצד אחד מעוניין להתגרש והצד שני מסרב לקבל את הרעיון ?

אנחנו נתקלים בשאלה הזאת לא מעט והעצה הטובה ביותר עבור אותם זוגות היא פשוט להמתין, כל עוד המצב מאפשר זאת כמובן. אם הסיבה לגירושין הינה אלימות או בגידה או משהו אחר שאינו סובל דיחוי אז כמובן שהמתנה אינה הפתרון (ברוב המקרים).

אך אם הסיבה הינה חוסר תקשורת, חוסר אהבה, או כל סיבה אחרת שמאפשרת למשוך את הזוגיות עוד קצת, אזי עדיף להמתין עד להסכמה ורצון של הצד השני.

להלן אנסה להסביר את הסיבות העיקריות שיכולות להצדיק את ההמתנה של הצד יוזם הרעיון (זה שרוצה להתגרש).

חשיבה אחרת של מוסכם

סיבה ראשונה – הצד שמרגיש שהוא עדיין לא בשל להתגרש ינסה בכל מאודו לחבל בתהליך והוא  עלול לשים מקלות בגלגלים בכל הזדמנות שתהיה לו. מבחינתו הוא בגישור רק בגלל שבן/ת הזוג רוצה בכך או שהציב לו אולטימטום. ברוב המקרים במצב כזה יהיה קשה מאד או אפילו בלתי ניתן להגיע להסכמות, וכך מתדרדרים לאלטרנטיבה של הליך משפטי עם המון משקעים וכעסים.

סיבה שנייה – הצד שרוצה מאד להתגרש ועדין רוצה לסיים את הנישואין בהליך גישור חייב את ההסכמה ואת הרצון של הצד השני. אם ההסכמה הזו לא קיימת הצד המעוניין יכול לפתוח תיק בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה וכך לתבוע את הגט. הליך כזה עלול לגרום להוצאת כספים מיותרת, להליך ממושך יותר וכמובן לפגיעה אנושה בקשר ההורי המשותף בהמשך הדרך. אם מצליחים להיעזר בסבלנות, ברוב המקרים, אחרי תקופה לא ארוכה במיוחד, הצד שפחות מעניין להתגרש מיישר קו עם הצד המעוניין ומגיע בסופו של דבר להליך גישור מתוך הבנה שאי אפשר להציל את המערכת הזוגית, ושהאפשרות הטובה ביותר עבורו היא פשוט לסיים את הנישואין בצורה יפה ומכבדת ולא במלחמה מיותרת.

סיבה שלישית – הרבה פעמים כשמחכים דברים נראים אחרת. בחלק גדול מהמקרים בן הזוג שפחות מעוניין להתגרש מרגיש סוג של "שעון מעורר" ומנסה לתקן את היחסים ולפעמים זה גם מצליח.

בנוסף, יש הרבה מקרים בהם ההחלטה של הצד שמעוניין להתגרש נבעה מהחלטה אימפולסיבית של רגע – איזה ריב קשה שהיה בבית, פיצוץ או אפילו בגידה, שגרמו לו להחליט שגירושין הם הפתרון היחיד למצב.

לפעמים אם מצליחים להמתין קצת ו"מתקררים" הדברים נראים פתאום קצת אחרת, הכעס יורד בהדרגה , בן/ת זוג מביעים חרטה ורצון אמיתי  לשינוי, ומשם אפשר לתקן ואפילו לסלול דרך חדשה טובה יותר מהדרך שהיתה לפני הרצון להתגרש.

גישור גירושין דרך מוסכם

לסיכום, נקודת ההתחלה שלדעתי צריכה להיות אצל כל זוג שרוצה להתגרש הינה "איך אני עושה כל מה שאני יכול על מנת להימנע מהליך משפטי מול בן/ת הזוג שלי".

צריך להבין שיש משמעות אדירה להמשך קשר הורי תקין  עבור בריאות הנפש של ילדיכם , ולמרות שזה קשה צריך וכדאי לעשות הכל בשביל לא להילחם בבית המשפט.  

ואחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת, כדאי לברר מה בעצם מונע מבן הזוג להגיע להליך גישור מסודר. אם הסיבה היא חוסר בשלות או רצון לתקן את מערכת היחסים, כדאי להמתין ולתת לו/ה זמן לעכל ואפילו אולי לשנות התנהגות ולבנות זוגיות טובה יותר.

אם הסיבה היא אחרת צריך לבחון כל מקרה לגופו ורצוי להתייעץ עם אחד מנציגנו על מנת לנסות להבין אם יש פה בסיס נכון להליך גישור ששווה להמתין עבורו. חשוב מאד לא לעשות מעשים אימפולסיביים שיגרמו לצד השני לחשוש לעתידו/ה ולעתיד הילדים (כמו ללכת לפתוח תיק בבית המשפט ללא ידיעתו/ה).

והכי חשוב, וגם הכי קשה – לנסות לשמור על תקשורת בריאה, להבין את הצד השני, לתקשר איתו/ה בצורה מכילה וסבלנית ולנסות לגרום לו/ה להבין את הצד שלכם ללא איומים והפחדות. רק ככה תוכלו למקסם את הסיכויים להגיע למקום הנכון ביותר עבורכם ועבור ילדיכם, ללא מלחמות ומשקעים שעלולים לרדוף אותכם שנים קדימה.

ב"מוסכם – מרכז המגשרים הארצי" אנחנו מתמחים במתן פתרונות יצירתיים והוגנים עבור מקרים כאלה. אתם מוזמנים לפנות אלינו לשיחת יעוץ ללא עלות והתחייבות ונשמח לנסות לעזור.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם