מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

להתגרש נכון

חמש עצות זהב לזוגות שרוצים להיפרד תוך שמירת קשר הורי בריא בהמשך הדרך.

החלטתם להתגרש, הרוחות סוערות, נראה שאתם לא  מצליחים להחליף מילה ביניכם,  ובטח שלא להגיע להסכמות כלשהן לגבי המשך הדרך. כל אחד מכם מקבל עצות עם המון כוונות טובות  והן בדרך כלל סותרות את העצות שמקבל הצד השני , דבר שגורם לעוד חוסר הסכמה, ולבסוף מסלים לכדי הליך משפטי.

במשך השנים אנחנו נתקלים במקרים כאלה על בסיס קבוע. רצוי וחשוב שתדעו שיש גם דרך אחרת, ותתפלאו, היא לא כל כך מסובכת.

את העצות הבאות אנחנו מציעים על בסיס הניסיון שלנו ב"מוסכם – מרכז המגשרים הארצי" , שנצבר במשך אין סוף שעות גישור בהן ישבנו עם אלפי זוגות ועזרנו להם להגיע להסכם גירושין שיהיה נכון ומקובל על שניהם. כשאתה עובר  דרך כל כך ארוכה עם כל כך הרבה מגשרים ומגושרים, על כורחך שתילמד  מספר דברים במהלך הדרך.

שימו לב! כל העצות להלן מיועדות לזוגות שרוצים להימנע מהליך משפטי. לזוג שעבורו אין מנוס מהליך משפטי העצות האלה תהיינה פחות רלוונטיות.

גישור גירושין דרך מוסכם

עצה ראשונה  -אל תיכנסו למשא ומתן לבדכם.

אם ההחלטה להתגרש נפלה וגם הסכמתם  לסיים את הקשר ברוח טובה וללא הליך משפטי – אל תנסו להגיע להסכמות לבד. בדרך כלל זה מוביל למריבות ומלחמות מיותרות שהיו יכולות להימנע בקלות עם הייתם מתחילים הליך גישור.

רוב הזוגות מאמינים שיצליחו להגיע להסכמות בכוחות עצמם. ולמה לא בעצם? הם כרגע בטוב, עם תקשורת בריאה וכמובן מכירים יותר טוב מכולם את צרכי המשפחה.

אבל ברוב המכריע של המקרים זה לא מסתיים טוב. מספיק שתגיעו לנושא אחד שקרוב ללב שניכם (לדוגמא משמורת הילדים) וכל צד יעמוד על הרגלים האחוריות, ואז זה עלול להסלים להליך משפטי ארוך ומייגע.

מספיקה מילה אחת שתיזרק לא במקום והרוחות יתלהמו, ומשם קשה לחזור אחורה.

מוסכם יחד איתכם

עצה שניה – אל תפתחו תיק בבית משפט או בבית דין ללא הסכמת הצד השני.

כמובן שעצה זאת תקפה לזוג שמעוניין להיפרד בשלום.

היא לא רלוונטית לזוגות שאינם מסוגלים לתקשר והאפשרות היחידה שלהם להגיע להסכם גירושין הינה רק דרך בבית משפט או בית הדין הרבני.

אבל בשביל לזוגות שמעוניינים לשמור על קשר הורי בריא להמשך הדרך פתיחת תיק ללא ידיעה והסכמה של הצד שני עלולה להתפרש אצל הצד השני כהכרזת מלחמה, גם אם היתה לצד הפותח כוונה טובה (כמו לזרז את ההליך).  אם אתם רוצים שזה יסתיים בשלום אין בעיה שתפתחו כבר את התיק ברבנות / בבית המשפט אבל רק בהסכמה של הצד שני.

חשיבה אחרת של מוסכם

עצה שלשית – אל תיקחו יעוץ משפטי

הרעיון לפיו  בניית הסכם גירושין צריכה להעשות לאחר שכל צד  יודע מה מגיע לו – יש בו הגיון. אבל חשוב לזכור שיש המון שטח אפור בתחום הגירושין.

החלטה של אחד מבני הזוג לקבל ייעוץ משפטי תגרור ייעוץ כזה  גם אצל הצד השני. ברוב מכריע של המקרים המידע שיקבל כל צד יהיה שונה מאד זה מזה והסיבה לכך ברורה – הייעוץ המשפטי שכל אחד יקבל הוא פרטני עם אינטרס מובהק לטובת הצד שבא להתייעץ, דבר  שיגרום לכם לבלבול וחוסר הסכמה בבניית ההסכם כי כל אחד קיבל מידע שונה לגבי כל סעיף וסעיף.

חשוב לזכור שבגירושין אין אמת מוחלטת, אין מחשבון שמחשב את כל הנושאים ומוציא פלט מדויק מה צריך להיכתב. לכן נסו להימנע מלפנות לייעוץ משפטי בנפרד ואת הבדיקות החשובות (והן בהחלט חשובות) עשו לאחר שדנתם בעניין עם  המגשר שהוא אובייקטיבי לגמרי ומייצג את שניכם בדיוק באותו המידה, או כחלק מהליך הגישור.

מגשר גירושין דרך מוסכם עם ילד

עצה רביעית – תקשורת. תקשורת. תקשורת.

זו אולי העצה הקשה ליישום מכולן – לשמור על תקשורת בריאה  ביניכם. כשעתידכם ועתיד ילדיכם אינו ברור וכל צד רוצה למשוך לכיוון שלו זאת בהחלט משימה לא קלה אך  הכי קריטית להמשך הדרך. אם החלטתם לסיים בטוב נסו לתקשר ביניכם בצורה בריאה.

אין צורך לפתוח נושאים חשובים או רגישים כמו מזונות, זמני שהות וכדומה, אלא פשוט לתקשר כהורים בצורה מכובדת ומכבדת. המנעו מוויכוחים מיותרים שעלולים לעלות לכם בהרבה כסף ובזמן יקר. בזמן שנותר עד  למועד פגישת הגישור הראשונה נסו לריב כמה שפחות.

 זיכרו שכל החלטה שתתקבל בחדר הגישור תהיה כזו שמקובלת על שניכם, לכן אין טעם לצאת בהצהרות ובדרישות. בסוף ההליך תגיעו להחלטות הנכונות עם איש מקצוע מנוסה שיעזור לכם להגיע  בדיוק למקום שנכון עבור שניכם ועבור ילדיכם.

גישור גירושין דרך מוסכם עם ילד

עצה חמישית – בלי הפתעות חד צדדיות

נסו לא לעשות צעדים כלכליים וסביבתיים עד לניסוח ההסכם, או לפחות עד לאחר  הפגישה הראשונה. לא לעזוב את הבית, לא להתחיל במכירת הבית , ואפילו עדיף שלא להפריד חשבונות בנק. צעד כזה עלול להראות לכם נכון מאד באותו רגע אבל במהלך הגישור יכול להיות שתקבלו החלטות שונות לגמרי מהצעדים שכבר התחלתם לעשות. עדיף להמתין למועד הפגישה הראשונה ולהתייעץ ביחד עם המגשר לגבי ההחלטה, לקבל את הסכמת בן/ת הזוג ורק אז לעשות זאת.

 

לסיכום, כמעט כל זוג שמחליט להתגרש רוצה להיפרד ללא מלחמה, אך בכל זאת רוב הזוגות שמתגרשים בישראל עושים זאת דרך הליך משפטי שגובה מהם מחיר כבד, הן בצד הכלכלי והן ביכולתם לקיים הורות משותפת טובה. הסיבות שציינו הן הגורם לשיבוש הזה. אם תצליחו להימנע  מאותם מוקשים יש סיכוי טוב שתצליחו לגשר על הפערים ותוך זמן קצר להגיע להסכם גירושין הוגן שמאושר ע"י שניכם.

אנחנו בצוות "מוסכם", עם עשרות שנות ניסיון, אכפתיות וקשר אישי, נשמח לעזור לכם להשיג את המטרה הזו.  אנחנו מקווים ומאמינים שנצליח כי כיום אנחנו עומדים על 92% הצלחה והגרף ממשיך לעלות.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם