מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

כמה עולה להתגרש בישראל

להתגרש זה עסק יקר, אבל עם הכלים והאנשים הנכונים זה לא חייב להיות כך.

כיום יותר ויותר אנשים מבינים שניתן ורצוי להגיע להסכמות ביניהם ללא עירוב של בתי משפט וללא הוצאות מיותרות.

כמובן שלא כל דרך מתאימה בהכרח לכל זוג, אבל באופן חד משמעי ישנן דרכים שהן עדיפות בהרבה להמשך הדרך, גם מבחינת עלויות התהליך וגם מבחינת ההמשך של הורות משותפת בריאה וטובה עבור הילדים.

פתרון אמיתי לילד אצל מוסכם

חשוב מאד להבין שהמטרה בהליך גירושין הינה להגיע להסכם גירושין על מנת להבטיח לבני הזוג, וכמובן גם לבית המשפט, שלאחר הגירושין המשך הדרך יהיה ברור ואם תצוץ פתאום מחלוקת היא כבר תהיה פתורה בהסכם. ללא הסכם גירושין עלולים בני הזוג להגיע באופן תדיר לבית המשפט על מנת שיסדיר את המחלוקות ביניהם.

גישור יחד עם מוסכם

להסכם הגירושין ניתן להגיע במספר דרכים. אני אנסה לפרט את הדרכים השונות וכמובן שאציין את המחירים שלדעתנו הינם מחירים הוגנים עבור כל אופציה. אני רוצה להבהיר ולהדגיש שכל עו"ד/ מגשר/ טוען-רבני יכול לבקש מחיר נמוך או גבוה יותר ואין בכך כדי להעיד שהוא איננו הוגן או מקצועי מספיק. לכל אחד יש את השיקולים שלו ולכן ניתן להתייחס למחירים שאציין כהמלצה בלבד שלא מעידה דבר על כל מי שירצה לחרוג ממנה, לטוב או לרע. 

הליך משפטי

הסבר על ההליך

בהליך משפטי כל צד לוקח עו"ד או טוען-רבני שמייצג את הצד שלו בלבד. תפקידו של העו"ד להגיע להסכם הנכון ביותר עבור הצד שאותו הוא מייצג. עורכי הדין של שני הצדדים מציגים את הטענות שלהם בפני השופט ולבסוף השופט מוציא פסק דין שישמש את בני הזוג כהסכם הגירושין. 

למי זה מתאים ?

הליך משפטי בגירושין מתאים לזוגות שלא מצליחים לשבת יחד באותו חדר, או שהפערים במחלוקות ביניהם גדולים מידי ואף אחד מבני הזוג אינו מוכן להתפשר או לשמוע את הצד השני. בדרך כלל מדובר על מקרים של אלימות, בגידות או חוסר תקשורת מוחלט ואין מנוס מהליך משפטי. כמו כן, גם במקרים שאחד מבני הזוג רוצה להתגרש והצד השני מסרב, הצד שמעוניין להתגרש יצטרך לפתוח תיק ברבנות או בבית המשפט לענייני משפחה ולהיעזר בעו"ד/טוען-רבני (במידה ואין ברירה אחרת כמובן).

יתרונות

היתרון הגדול ביותר בגירושין בעזרת הליך משפטי הינו שבני הזוג אינם צריכים הסכמה או אישור מהצד השני בשום שלב בתהליך. יתרון נוסף הינו שלפעמים בני הזוג מרגישים בטוחים יותר כשיש מישהו שמלווה אותם בכל ההליך ושומר בקנאות על האינטרס שלהם. 

חסרונות

הליך משפטי הינו הליך יקר מאד, הוא עלול להמשך שנים בבית המשפט, התורים בבתי המשפט ארוכים וזמני ההמתנה יכולים לתסכל מאד את בני הזוג. בנוסף, כל זמן שההליך נמשך התנהלות החיים אינה ברורה. הקשר ההורי המשותף ברוב המקרים נפגע מאד, ההורים נמצאים במצב של מלחמה ובמקרים רבים הילדים סובלים מזה. כמובן שגם בהמשך הדרך כמעט תמיד יהיה צד אחד שירגיש נפגע מהחלטת השופט או הדיין והוא יפתח כעס וטינה כלפי הצד השני.  אבל לעניות דעתי החלק הקשה ביותר, מלבד הפגיעה בקשר ההורי, הינו שהתוצאה איננה ברורה מראש ולא תלויה בבני הזוג אלא  תלויה בשופט בלבד, ועם ההחלטות שלו בני הזוג והילדים יצטרכו לחיות כל החיים. אין ספק שמי שמכיר את צרכי הילדים בצורה הטובה ביותר הינם ההורים וחבל (ברוב המקרים) לתת לצד שלישי להכריע איך יראו החיים שלכם. 

עלויות

מחיר ממוצע להליך משפטי בתחום הגירושין נע בין 50,000 ל-100,000 ₪ לכל צד, ובמקרים מסוימים יכול להגיע להרבה יותר. ישנם זוגות שזכאים לסיוע משפטי אבל ברוב המקרים רק צד אחד יקבל את הסיוע

משפחה מחייכת בזכות מוסכם

האם השירות ניתן ע"י "מוסכם – מרכז המגשרים הארצי"?

לא. האג'נדה של מוסכם היא לא לתת יעוץ או ליווי משפטי. ככלל, אנחנו לא מכניסים את עצמנו למלחמות ולבתי משפט ולא חשוב כמה כסף יציעו לנו. למרות שהתחום הרבה יותר ריווחי ורוב המגשרים ב"מוסכם" הינם עו"ד בחרנו לא להיכנס לנישה הזאת. 

גירושין בשיתוף פעולה (גשת"פ)

הסבר על ההליך

הליך של גירושין בשיתוף פעולה הינו הליך דומה מאד להליך של גישור לגירושין, סוג של ללכת עם ולהרגיש בלי. הדרך הנכונה ביותר להגדיר אותו היא הכלאה בין הליך משפטי וגישור. במקרה כזה כל צד לוקח עו"ד שמייצג אותו בלבד, ושני עורכי הדין נפגשים יחד עם בני הזוג ומנסים לבנות יחד את ההסכם בצורה שתהיה מקובלת ונכונה עבור שני הצדדים. הם מנהלים עבורם את המשא ומתן  ובסופו של התהליך ההסכם נחתם רק באישור של בני הזוג ועורכי הדין שלהם. 

למי זה מתאים?

ההליך מתאים מאד לבני זוג שרוצים להגיע להסכם גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט אך בכל זאת לא סומכים על כוונותיו הטובות של הצד השני. האלטרנטיבה הזו נותנת להם את הביטחון שיש מישהו ששומר עליהם ועל האינטרס שלהם, אבל עדיין יוכלו לקבוע ביחד עם הצד השני את עתידם ועתיד ילדיהם. 

יתרונות

להליך כזה יש מספר יתרונות. היתרון הראשון הוא שההחלטה על מהות ההסכם נשארת בידי בני הזוג בלבד. ההסכם נעשה בצורה משותפת וכל צד יכול להטיל וטו על הנושאים שקרובים לליבו. ההליך קצר משמעותית מהליך משפטי, אין צורך לחכות לדיונים, בתי משפט, הערכות, הוכחות וכדומה. הכל נעשה בקצב של בני הזוג. ההליך זול יותר באופן משמעותי, ובחלק גדול מהמקרים מסתיים בצורה טובה והוגנת (תלוי במידה רבה ביושרה של עורכי הדין שמייצגים את בני הזוג)

חסרונות

בהרבה מקרים הליך של גירושין בשיתוף פעולה עלול להסלים להליך משפטי. כמו כן זהו הליך יקר יותר יחסית להליך גישור. 

עלויות

עלות הליך של גירושין בשיתוף פעולה נע בין 20,000 ל-30,000 ₪ לכל צד. 

האם השירות ניתן ע"י "מוסכם – מרכז המגשרים הארצי" ?

כן. במקרים בהם אנו מבינים שזה הפתרון הנכון ביותר עבור בני הזוג אנחנו נתאים לכל צד עו"ד מטעמנו שאנחנו סומכים על היושרה ועל המקצועיות שלו. עורכי הדין יעזרו לבני הזוג להגיע להסכם בצורה מהירה והוגנת, עם כל היתרונות של הליך כזה.  כמובן שבמידה ואחד הצדדים מעדיף לקחת מגשר/עו"ד אחר (או מכל סיבה אחרת) אנחנו יכולים לתת ייצוג רק לצד אחד. 

משפחה חותמת על הסכם דרך מוסכם

בוררות

הסבר על ההליך

הליך בוררות בגירושין הוא כמו משפט לכל דבר ועניין עם הבדל קטן ומשמעותי מאד – הוא נעשה מחוץ לכותלי בית המשפט. הוא נעשה ע"י בורר שמקובל על שני הצדדים. בתחילת התהליך שני בני הזוג מקבלים על עצמם ומתחייבים לקבל את החלטתו של הבורר (בדיוק כמו שופט בבית משפט). הצדדים מציגים את כל הטענות/מידע/מסמכים וכו' ובסוף התהליך הבורר מוציא פסק בוררות שישמש את בני הזוג כהסכם הגירושין. 

למי זה מתאים?

הליך בוררות בגירושין מתאים לזוגות שלא מצליחים להגיע להסכמות ביניהם אבל  במקביל לא רוצים להיגרר להליך משפטי וגם לא מעוניינים ליישב את הסוגיות עם מגשר, אלא צריכים הכרעה חיצונית של צד שלישי. 

יתרונות

הליך בוררות בגירושין הינו הליך קצר ואינו יקר במיוחד, הוא נעשה כמובן בהסכמה מלאה של שני הצדדים ואינו תלוי בזמני בית המשפט אלא נעשה בקצב של בני הזוג בלבד. בהליך מסוג זה ניתן להגיע להסכם גירושין הוגן (בהנחה שנבחר בורר מקצועי ומנוסה בתחום הגירושין)

חסרונות

החיסרון העיקרי של הליך מסוג זה הינו שבני הזוג חייבים לכבד כל החלטה של הבורר!  בחלק מהמקרים קשה לבני הזוג לקבל את ההחלטה אך אינם יכולים לעשות דבר בנושא, שכן כל הרעיון של הבוררות הינו שצד שלישי מכריע בסוגיות הפתוחות והחלטתו לא תהיה נתונה למחלוקת. חשוב לזכור שאף אחד אינו מכיר את צרכי המשפחה והילדים היטב כמו בני הזוג עצמם ולפעמים החלטה של הבורר תהיה הוגנת ולפי חוק אך היא לא תהיה נכונה למשפחה להמשך דרכה, וגם במקרה כזה יצטרכו בני הזוג לקבל את הפסיקה של הבורר ולחיות איתה. 

עלויות

הליך של בוררות בגירושין עולה כ-20,000 ₪ והוא כולל מספר שעות ואת הסכם הגירושין עצמו. הוא חייב להתבצע  ע"י אדם מקצועי ומנוסה בתחום וכמובן שמקובל על שני הצדדים. 

האם השירות ניתן ע"י "מוסכם – מרכז המגשרים הארצי" ?

בהחלט. יש לנו בצוות מספר בוררים מנוסים ומקצועיים עם ניסיון רב. 

מענה לכל השאלות במוסכם

גישור

הסבר על ההליך

ברוב המקרים גישור בגירושין הינו הפתרון הנכון ביותר (לפחות בתור התחלה) כדי להגיע להסכם גירושין. בהליך גישור יושבים בני הזוג עם מגשר אובייקטיבי לגמרי שמייצג את שני הצדדים במידה שווה. המגשר כמובן מכיר את החוק ואת הנושאים הרלוונטיים על בוריים, בכל מה שקשור לגירושין. המגשר פורס בפני בני הזוג את כל הנושאים שלגביהם יצטרכו לקבל החלטה.

היכן שיש הסכמה – מוריד לכתב, והיכן שיש מחלוקת (וסביר להניח שתהיינה מחלוקות) פה נכנס תפקידו כמגשר לעזור לבני הזוג להגיע להחלטה שמקובלת על שניהם. חשוב לציין שהליך גישור בשום שלב לא הופך להיות הליך בוררות.

 שום דבר או נושא לא יכול להיכפות על בני הזוג והכל חייב  להיות בהסכמה מלאה.  המגשר מגן על האינטרס של שני בני הזוג וכמובן של הילדים, כך שגם אם יגיעו להסכמות שאינן נכונות הוא יאיר את עיניהם ויסביר להם היכן כדאי לשנות.

בסוף ההליך המגשר ינסח לבני הזוג טיוטת הסכם ויעביר להם לעיון.  בשלב הזה שני בני הזוג יוכלו לעבור על ההסכם בנפרד, להתייעץ עם מי שצריך ואפילו לקחת עו"ד לשעת יעוץ על מנת שיבדוק עבורם את ההסכם לפני החתימה (עו"ד שמייצג רק צד אחד, לא עו"ד משותף) וכך יוכלו לחתום על ההסכם בראש שקט ולהתחיל את הפרק החדש בחייהם ללא משקעים או ריבים מיותרים בבתי המשפט.

כתיבת הדברים במוסכם

יתרונות

להליך גישור בגירושין ישנם יתרונות רבים, ולדעתי ולדעת בית המשפט נכון וכדאי לנסות אותו לפני שבוחרים בכל אלטרנטיבה אחרת. ראשית זהו הליך קצר וממוקד.

הליך גישור נע בין 3-4 מפגשים בממוצע ונמשך בין חודש לחודשיים. הוא משמעותית פחות יקר (מחירו כעשירית מהליך משפטי) ומוביל להסכם הוגן שחייב להיות מקובל ונכון עבור שני הצדדים. כל אלה הינם יתרונות חשובים מאד, אבל היתרונות החשובים ביותר של הליך גישור הינם שההחלטות על איך יראו חייכם וחיי הילדים בהמשך הדרך תלויות בכם בלבד ולא בצד שלישי (שופט/דיין/בורר). אין ספק שמי שמכיר את אופי המשפחה ואת הצרכים הייחודיים לכם הם אתם -ההורים, ולכן בהליך גישור רק אתם תקבעו איך יראה פרק החדש של כולכם.

 היתרון השני (וחשוב לא פחות) הינו המשך הדרך המשותפת.  בהליך גישור תקני ובריא נשמרות היכולות של תקשורת בריאה ונכונה ונשמרת ההקפדה על הסכם הוגן שיהיה מוקבל על שניכם ואין צד מפסיד ומתוסכל בסוף ההליך.

ההסכם, לכשתגיעו למעמד החתימה, יהיה חייב להיות בהסכמה מלאה של שניכם ולכן ההורות המשותפת לא נפגעת. ברוב האלטרנטיבות יש החלטות שאינן מקובלות על הצדדים ותמיד יש צד אחד שמרגיש פגוע (מעולם לא נתקלנו בפסק דין בגירושין ששני הצדדים היו מרוצים ממנו במידה שווה) ואותו צד יכול לפתח כעס וטינה כלפי הצד שני והילדים בהחלט נפגעים מזה.

בנוסף, הליך גישור הינו הליך מאד דינמי ונתון לשינוי, בכל שלב בהליך ניתן להפסיק, לעצור, לחזור לשלום בית או ללכת להליך משפטי.  הכל נעשה בקצב שלכם, להבדיל מהליך משפטי שנעשה בקצב של בית המשפט ושממנו בדרך כלל  קשה לחזור לשלום בית במידה ויש רצון של בני הזוג. 

חסרונות

להליך של גישור לגירושין ניתן להגיע רק בהסכמה מלאה של שני בני הזוג ולא תמיד יש רצון אמיתי של בני הזוג להגיע להליך כזה. במקרים מסוימים  כמו אלימות או בגידה כשצד אחד מרגיש פגוע מאד הליך כזה פחות מתאים. 

עלויות

עלות של גישור לגירושין נעה בין 5,000 ל-10,000 ₪ לכל צד. ובסה"כ בין 10,000 ל-20,000  ₪. העלות של הליך הגישור מורכבת משני חלקים.

החלק הראשון הינו זמן הפגישות לבניית הסכמות, שאותו אי אפשר לחזות מראש. לא ניתן לדעת כמה זמן ייקח לבני הזוג להגיע להסכמות שכן זה בעיקר תלוי בהם.

החלק השני הינו כתיבת ההסכם בצורה משפטית על מנת להגישו לאישור בית  המשפט. עלות של הסכם גירושין נעה בין 6,000 ל-10,000 ₪ , תלוי במורכבות שלו. בד"כ מחיר ההסכם תלוי בשלושה פרמטרים: ילדים (מתחת לגיל 18), דירה ועסק.

 

האם השירות ניתן ע"י "מוסכם – מרכז המגשרים הארצי" ?

ההתמחות של "מוסכם" הינה גישור לגירושין.

אנחנו עובדים עם המגשרים המובילים בארץ שנבחרו בקפידה רבה גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת  תודעת השירות.

אנחנו ליווינו אלפי זוגות להסכם גירושין שאושר ע"י בית המשפט ואנחנו זוקפים לזכותנו למעלה מ-92% הצלחה עם הזוגות שמגיעים אלינו ומצליחים להתגרש בשלום.

ייעוץ דרך מוסכם

לסיכום:

אין ספק שמכל הבחינות הדרך הנכונה ביותר להתגרש הינה הליך גישור. זהו הליך מהיר יותר, זול  יותר, בריא יותר לנפשותיכם ונפשות הילדים, והכי חשוב – ההחלטה הסופית על איך יראו חייכם נשארת בידיים שלכם ולא של צד שלישי. 

להליך גישור אין אחריות שאכן יצליח להסתיים בהסכם גירושין. במקרה בו הגישור לא צלח שווה לשקול את שאר האפשריות (כמובן רק לאחר שניסיתם את הגישור).

ברוב המקרים אחרי פגישה אחת קצרה ניתן לדעת אם אכן אפשר לפתור את הפערים והמחלוקות בהליך גישור או שתצטרכו אלטרנטיבה אחרת. היתרון הגדול ביותר של "מוסכם" הוא שאנחנו יודעים לתת את כל סוגי הפתרונות ולעזור לכם להגיע להסכם בלי הוצאות ומלחמות מיותרות. 

אנחנו נשמח לתת לכם מענה ויעוץ ראשוני ללא עלות וכמובן ללא התחייבות ולנסות למצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורכם ועבור ילדיכם.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם