מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

תשלום מזונות כאשר זמני השהות שווים – כל מה שצריך לדעת

אחת הסוגיות המרכזיות אליה נדרשים הורים להתייחס במהלך הליך הגירושין הינה סוגיית מזונות הילדים. 

מעבר לעובדה שגובה המזונות משפיע במישרין על טובת הילדים, ראוי לציין שבמידה שתשלום המזונות מוטל על אחד ההורים בלבד, הדבר עלול לפגוע ביציבותו הכלכלית של ההורה, ולעיתים להוביל למצב של בית עשיר ובית עני. 

כתוצאה מכך, ישנו אינטרס לשני ההורים להגיע להסכמה בנוגע לגובה המזונות באופן שימקסם את טובת הילד, תוך שמירה על נטל סביר על ההורים מבחינה כלכלית. 

במאמר קצר זה איגדנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת בנוגע לסוגיית תשלום המזונות במשמורת משותפת. 

המשיכו לקרוא!

דמי מזונות – כיצד הם נקבעים?

 

עבור בני זוג יהודים, המשפט העברי מטיל חובה על האב לכלכל את ילדיו בצרכיהם הבסיסיים. לאורך השנים, השתנה מצב זה בהדרגה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון ובית המשפט לענייני משפחה, תוך קביעה כי טובת הילד עולה בקנה אחד עם קיום זמני שהות שווים – או בשפה העממית – משמורת משותפת בו הילדים נמצאים זמן שווה בבתי שני ההורים. 

ואולם, החובה לתשלום דמי מזונות שהושטה על האב, תוך כדי ביצוע משמורת משותפת, יצרה אנומליה בה האב נושא במחצית מנטל הטיפול בילדים – אך נושא בנטל כלכלי כבד יותר באופן יחסי.

בשנת 2017 קבע בית המשפט העליון, במסגרת תיק בע"מ 919/15, כי הקריטריונים המרכזיים לקביעת גובה דמי מזונות הילדים הם גובה הכנסת ההורה ומשך שהות הילד אצל ההורה. 

בנוסף לכך, נקבע באופן מפורש כי עבור ילד מעל גיל 6, ובמידה וההורים מבצעים זמני שהות שווים – הנטל לתשלום דמי מזונות הילדים יוטל על ההורים באופן שווה. 

כתוצאה מכך, בהתאם לגישת בית המשפט ובהתאם לערכי השוויון – נלקחים בחשבון כלל הפרמטרים כדי להגיע לנוסחה המתאימה ביותר. אין נוסחה קבועה.

בהליך גישור לגירושין למשל, כאשר יושבים בני הזוג עם המגשר, הם יעברו יחד על כלל הפרמטרים: האפשרות לזמני שהות שווים, מקום מגורי הילדים וההורים, זמני השהות, ההכנסה מכל מקור, הוצאות הילדים בכל גיל וכולי, ויבינו יחד מהם דמי המזונות הראויים של כל אחד מבני הזוג. 

כמה מילות סיכום

הדרך הטובה ביותר להגיע להסכמות בין בני זוג המעוניינים להתגרש היא לבצע גירושין באמצעות הליך גישור. 

מוסכם מרכז המגשרים הארצי סייע ומסייע למאות זוגות לבצע גירושין בהסכמה ולהגיע להסדרים שוויוניים בעניין המשמורת על הילדים ובנוגע לגובה דמי המזונות, וזאת לשביעות רצונם המלא. 

המרכז מציע סל שירותים מלא, לרבות ייעוץ אישי וזוגי, הליכי גישור ועריכת הסכם גירושין, תוך סיוע לזוג לחסוך בהוצאות מיותרות ולבצע הליכי גירושין במחירים תחרותיים ובזמן קצר, תוך שמירה על יחסים בריאים בין ההורים וילדיהם. 

צרו קשר ונסייע לכם לבצע גירושין בהסכמה ובדרכי נועם! נשמח לעמוד לשירותכם!

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם