מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

חוק גישור חובה בגירושין – כל מה שצריך לדעת

חוק גישור חובה (חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה) קובע כי בטרם נקיטת הליכי תביעת גירושין, בני הזוג מחויבים להגיע ליחידת הסיוע כדי לשמוע על החלופות השונות להליך המשפטי. יש המכנים זאת: "גישור חובה". 

לכאורה מדובר בחקיקה טכנית במהותה, וזאת מכיוון שלא ניתן לכפות על בני הזוג לבצע הליך גישור במידה ואינם מעוניינים בכך. הליך הגישור הוא וולונטרי וכרוך ברצון בני הזוג. ואולם, בהתבוננות מעמיקה יותר ניתן לראות שמדובר בשינוי תודעתי מהותי בכל הנוגע להליכי גירושין בישראל, באופן המשפר ומייעל את הליכי הגירושין.

במאמר קצר זה איגדנו עבורכם את כל המידע החשוב בנוגע לחוק גישור חובה.

המשיכו לקרוא!

כיצד מתבצעים הליכי גישור במסגרת החוק?

 

בטרם הגשת תביעת גירושין, אחד מבני הזוג (או שניהם) המבקש להגיש תביעה, יגיש קודם "בקשה ליישוב הסכסוך" ואז יוזמנו בני הזוג לפגישות עם יחידות הסיוע שליד בית המשפט, המכונות פגישות מהו״ת (מידע, היכרות ותיאום). 

תפקיד הפגישות הוא לחשוף בפני בני הזוג את האפשרות ליישב את הסכסוך באופן מוסכם, בזמן קצר ובעלות נמוכה בהשוואה להליכי תביעת גירושין. בני הזוג מחויבים להגיע לכל הפחות לפגישה הראשונה מבין ארבע, בה אסור לעורכי הדין של הצדדים להשתתף, ובמקרה בו אחד הצדדים מסרב להשתתף בהליך, ניתן לחתום על טופס סירוב.

במידה והפגישות מתקיימות כסדרן, הליכי התביעה מוקפאים לתקופה בת 45 ימים, בה ניתנת לצדדים הזדמנות להשלים את ההליך בגישור. הליך הגישור ככלל אינו מתבצע ביחידת הסיוע, שם בעיקר שומעים על החלופות ומפנים את בני הזוג להליך גישור חיצוני. 

אם הגישור נושא פרי, ויסתיים בהסכם לא יהיה עוד צורך בפגישות או בהליך משפטי אחר.

חשוב לציין שבמהלך הליכי הגישור לצדדים עדיין יש את הזכות להגיש סעדים זמניים אשר נועדו למנוע נזק כתוצאה מהקפאת ההליכים, למשל בכל הנוגע לדמי מזונות, משמורת על הילדים, עיקולי נכסים ועוד.

מהו השינוי התודעתי שנוצר כתוצאה משינוי החקיקה?

 

כיום, בשל החוק והשינוי התודעתי שנוצר בעקבותיו, בני זוג רבים "מדלגים" על הפניה ליחידת הסיוע ופונים ישירות לגישור. 

בשנים מאז החקיקה מספר תביעות הגירושין שהוגשו פחת באופן משמעותי, המעיד על הצלחת הליכי הגישור. במקום לסיים סכסוך משפחתי בצורה כואבת, תוך התנצחות בלתי פוסקת בבתי המשפט, בהליך שגם אם צד אחד מנצח – כולם מפסידים כתוצאה מהנזק המתמשך שנגרם – ניתן להשלים הליך גירושין בהסכמה ובדרכי נועם.

כמה מילות סיכום

להליכי גישור וגירושין ישנם יתרונות רבים בהשוואה לחלופה, ולכן מומלץ לפנות לארגון מגשרים בטרם פניה לערכאות המשפטיות.

מוסכם מרכז המגשרים הארצי מעניק לזוגות שירותי גישור גירושין באמצעות סל רחב של שירותים, לרבות ייעוץ אישי וזוגי, הליכי גישור מוסכמים, עריכת הסכמי גירושין ועוד.

מאות זוגות נעזרו בשירותינו, וזאת לשביעות רצונם המלא.

צרו קשר ונעמוד לשירותכם!

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם