מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

זמני שהות שווים – כל מה שחשוב לדעת

במהלך הליך גירושין בין בני הזוג, אחת הסוגיות החשובות ביותר הינה זמני השהות – מוכרת בשם העממי משמורת ילדים. 

השאלה עם מי הילדים ישהו משליכה על סוגיות נוספות, לרבות דמי המזונות שכל הורה יידרש לשלם. במצבים בהם הורים רואים את טובת הילדים בראש מעיניהם, ובנוסף מעוניינים לבצע הליך גירושין באופן מוסכם – כדאי לשקול את האופציה של זמני שהות שווים, שעם הזמן מוערך יותר כטובת הילד.

במאמר קצר זה איגדנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת בנוגע להסדר של זמני שהות שווים בדין הישראלי. 

המשיכו לקרוא!

מה הקשר בין טובת הילדים לסוגיית זמני השנות השווים

סעיף 17 לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות מגדיר את עקרון טובת הילד, לפיו ההורים נדרשים לדאוג לצרכים הבסיסיים של ילדיהם כפי שהורים מסורים היו נוהגים. כתוצאה מכך, במצב בו בני הזוג מעוניינים לפנות להליך גירושין, חשוב להתייחס לסוגיית זמני השהות – סוגיה המשליכה באופן ישיר על טובת הילד.

על מנת להמחיש את חשיבותה של אותה משמורת משותפת, נקצין את המצב – במידה ואחד ההורים ״יוצא מהתמונה״ לאחר הליך גירושין, עשוי להיווצר מצב של התרחקות הדדית מצד הילדים ואפילו ניכור, ללא ספק ההשפעה הנפשית על הילדים תהיה גדולה, וזאת מעבר להליך הגירושין עצמו שגם הוא אינו פשוט להם. 

הניסיון מראה שככל שזמני השהות שיוויונים יותר, כך ההורות משמעותית יותר והילדים מבלים עם כל אחד מהוריהם מחצית מהזמן או קרוב לכך – מערכת היחסים בין ההורים לילדיהם בריאה יותר.

מה הקשר בין דמי מזונות וזמני שהות שווים (משמורת משותפת)

 

מזונות ילדים משולמים על ידי הורה לילדיו על מנת לספק את צרכיהם הבסיסיים וכן את יתר ההוצאות הנקראות לעיתים מחציות, חריגות, ובשמן המקצועי "שאינן תלויות זמני שהות". באופן מסורתי דמי המזונות שולמו על ידי אבות, גם אם הייתה משמורת משותפת. ואולם, פסיקה חדשה של בית המשפט העליון שינתה את התמונה. 

במסגרת הליך בע"מ 919/15, בית המשפט העליון קבע את הקריטריונים המרכזיים לקביעת גובה דמי מזונות ילדים. ככל שמתקיימים זמני שהות שווים, ובנוסף, הכנסת ההורים דומה, נטל דמי המזונות יחולק באופן שוויוני בין ההורים.

לקביעת משמורת משותפת ישנה חשיבות כפולה. בראש ובראשונה, טובת הילדים מקבלת מימוש משמעותי יותר, ובנוסף, הנטל הכלכלי לתשלום דמי המזונות מתחלק ברוב המקרים באופן שוויוני.

כמה מילות סיכום

מוסכם מרכז המגשרים הארצי סייע ומסייע למאות לזוגות לבצע הליך גירושין באופן מוסכם, וזאת לשביעות רצונם המלא. 

למרכז יש סל שירותים רחב, אשר במסגרתו זוגות רבים יכולים לבצע טיפולים אישיים וזוגיים, הליכי גישור, עריכת הסכמי גירושין ועוד. הדרך לגירושין בריאים מושתתת על הליך מוסכם באמצעות גישור.

במידה ואתם מתלבטים אם להתגרש, או שהחלטתם יחד לבצע הליך גירושין באופן מוסכם 

צרו עמנו קשר ונעמוד לשירותכם!

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם