מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

זמני שהות שווים – איך עושים את זה בפועל

במהלך הליך גירושין, אחת הסוגיות החשובות והכאובות ביותר עבור בני הזוג הוא זמני השהות עם הילדים. 

במידה שבני הזוג מעוניינים לפנות להליך גירושין באופן מוסכם וכך לבנות את עתידם ואת עתיד ילדיהם באופן הטוב ביותר – וכשהתנאים מאפשרים זאת – יש חשיבות להסדר של זמני שהות שווים.

לאחר הבעת הרצון לכך, יש להבין אם זו החלופה הנכונה הן לילדים והן לבני הזוג. יש ללמוד על אופי החיים של בני הזוג, שעות העבודה (בוקר/ערב/משמרות וכו') גילאי הילדים (תינוקות, ילקים בוגרים), מגורי בני הזוג (האם רוצים לגור בסמיכות או במרחק גדול ביניהם) ופרמטרים נוספים.

ברגע שיש רצון ויש התכנות מנסים לבנות טבלה יחד עם בני הזוג שיאפשר הורות משמעותית לשני ההורים. במאמר קצר זה איגדנו עבורכם את חלוקת זמני השהות , החלוקות המקובלות ויוצאות הדופן, אשר יסייעו לכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.

המשיכו לקרוא!

כיצד אופי בני הזוג משפיע על צורת הסדרי השהייה?

המקרים הפשוטים הם מצבים בהם בני זוג מנהלים אורח חיים דומה מבחינת קריירה ואף חיים בקרבת מקום אחת לשני, לרבות מיקום הורי בני הזוג. 

במקרים המורכבים יותר, בדרך כלל מדובר בזוגות בעלי חלק מהמאפיינים הבאים: ההורים גרים במרחק רב אחד מהשני, כאשר הורה אחד גר בקרבה למוקד החיים של הילדים (גנים, בתי ספר, והורי בן או בת הזוג), מצבים בהם אחד ההורים נמצא בחו״ל מתוקף עבודתו במהלך חלק מהחודש ועוד.

חשוב לזכור, למרות המורכבות האפשרית, זמני שהות שווים (או המושג המוכר: משמורת משותפת) מהווה הצהרה לפיה בני הזוג מבינים שעל מנת לשמור על תקינות הקשר בין ההורים לילדים – צריך לעשות את המקסימום על מנת לאפשר זמני שהות שוויוניים.

כיצד ניתן לחלק את זמני השהות?

לצורך הנוחות – מחלקים לפי פרקי זמן של שבועיים שכן בשבועיים מספר הימים הוא זוגי.

בחלוקה שוויונית לחלוטין – חלוקה של 7/7 – כלומר 7 ימים בשבועיים לכל אחד מבני הזוג, בצורות הבאות:

*ניתן לקבוע כי כל סוף שבוע יהיה אצל אחד ההורים כולל ליל מוצ"ש.

*חלוקת ימי אמצע שבוע רצוי שתאפשר הורות משמעותית ושהילדים יראו את הוריהם כל יום או כמעט כל יום. זה חשוב בעיקר כשהילדים קטנים. בגיל ההתבגרות אפשר לרווח.

לעיתים מבקשים הורים שבוע שלם אצל כל הורה לסירוגי, בעיקר כשהילדים גדולים. כשאופציה כזו מתקיימת כדאי לקבוע ימים נוספים שבהם יהיה מפגש עם ההורה שהילדים אינם אצלו באותו שבוע. כאשר הילדים בגילאי ביניים אפשר לרווח ולקבוע מרווח של יומיים, אם יום אחד אינו מסתדר להורים.

בכל מקרה חשוב מאוד שבנושא זה הילדים יהיו במרכז החשיבה – מה מתאים להם- מה נוח להם – מה חשוב להם.

כאשר זמני שהות שווים עדיין מהווה שאיפה אך איננה אפשרית מבחינת חלוקת השהייה, ניתן לבצע חלוקה של 6/8 כלומר להורה אחד 8 ימים בשבועיים ולשני 6.

כמה מילות סיכום

המרכיב החשוב ביותר ביצירת זמני שהות שווים הוא מה נכון לילדים, מה רצון הצדדים והתכנות טכנית. ברגע שההורים מבינים את החשיבות של חלוקה שווה של זמני השהות – ניתן למצוא פתרון לכל מקרה ומקרה.

מוסכם – מרכז המגשרים הארצי, מעניקה שירותים לזוגות הרוצים לבצע גירושין באופן מוסכם. המרכז מעניק מעטפת וליווי צמוד לכל שלבי ההליך, לרבות ייעוץ בנוגע לסוגיות המשמרות, הליכי הגישור, עריכת הסכם הגירושין ועוד.

באמצעות שירותיה של מוסכם, מאות זוגות התגרשו באופן מוסכם ומוצלח לשביעות רצונם המלא.

צרו קשר ונעמוד לשירותכם!

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם