מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

איך תדע שהגעת למגשר הנכון

בשנים האחרונות שומעים רבות על המושג גישור ורבים האנשים אשר למדו קורס גישור כזה או אחר, אך האם אכן כל אדם אשר קיבל תעודת גישור, אכן יכול לעסוק בתחום  ובמיוחד בגישור לגירושין או גירושין בהסכמה?

ואם אכן המגשר הינו מוסמך איך נדע כי אכן הגענו למגשר הנכון? למגשר אשר יתאים לנו,  לכל אחד מאתנו ?

כמו בכל תחום לא תמיד קל לדעת שאכן בעל המקצוע אמין ומקצועי,  בדרך כלל נשאל את הסובבים אותנו אם הם מכירים או יכולים להמליץ ובשיטת מפה לאוזן הידועה, ננסה להגיע לאדם הנכון, האם שיטה זו תמיד עובדת ?

לא בהכרח ,לעיתים איש מקצוע אשר מתאים לפלוני לא מתאים בכלל לאלמוני, כיוון שלכל אדם הדגשים שלו, סדר עדיפויות שונה , לאחד מאוד חשוב השירות ולשני יופי העבודה ולשלישי המחיר.

רבים מאתנו יחפשו כמובן באתרי אינטרנט ויתרשמו מיופי האתר ומרצינותו, אך עדין איננו יכולים להיות בטוחים כי אכן הגענו לאדם הנכון.

חיפוש בדפי זהב או בכל מאגר טלפוני אחר כמובן לא יוכל לתת לנו צפי לגבי מידת המקצועיות וההתאמה של איש המקצוע.

בתחום הגישור לגירושין אשר עוסק בדיני נפשות ממש והשפעתו היא לטווח ארוך עם השלכות משמעותיות להמשך החיים ולסובבים אתכם, ישנה חשיבות מכרעת למגשר אשר תבחרו ואשר ינהל את תהליך הגירושין.

ומכאן חשיבות הבחירה הנכונה באדם המקצועי, האמין והמתאים ביותר.

אז הנה כמה המלצות ודרכים על מנת לנסות להגיע למגשר הנכון עבורכם:

  • לברר אצל זוגות אחרים אשר עבורו תהליך גישור לגירושין ולקבל מהם התרשמות וחוות דעת .
  • לבדוק באתרי תגובות, בהן מתפרסמות תגובות אותנטיות על מגשרים מזוגות אשר עברו אצלם תהליך גישור וממידת שביעות רצונם.
  • לחפש במרחבי הרשת ולבדוק האם ישנן כתבות או מאמרים אשר נכתבו על המגשר או על ידי המגשר.
  • לבדוק האם המגשר עובד רק באופן פרטי או תחת ארגון או חברה של גישור אשר נותנת לו כיסוי מקצועי ואמינות.

לאחר הבדיקות האפשריות והניסיון להגיע לאדם הנכון, החשוב מכל היא שיחת הטלפון עם המגשר עצמו וההתרשמות שלכם, מהמקצועיות שלו, הנכונות לענות לשאלות, משליטתו בתחום ומהסבלנות ואורך הרוח.

כימיה – גם לאחר ההתרשמות שלכם, אין תחליף לכימיה אשר צריכה להיווצר בניכם, בתהליך כמו גישור, אשר איננו מתן שירות גרידא ויש בו הרבה מהאנושיות והחיבור, הכימיה מהווה שיקול מרכזי בהחלטה.

אם כי חשוב לציין שלא ניתן להחליט רק על סמך כימיה והמקצועיות נדרשת . השילוב הנכון והמתאים ביותר יהיה אכן של כל המרכיבים יחד :

מקצועיות , אמינות, ניסיון וכימיה.

הנה כמה שאלות אותם כדאי שתשאלו את המגשר על מנת לוודא כי מדובר באדם מקצועי:

האם יש לו תעודת מגשר מוסמכת?  האם יש לו תעודת מגשר למשפחה מוסמך? האם עבר פרטיקום?

כמה שנות ניסיון יש לו דווקא בתחום הגירושין?

נכון תעודות לא תמיד מעידות על טיב המקצועיות אך הן בהחלט התחלה טובה לבירורים ולפחות יכולות למנוע את הפניה לאדם שלא למד בכלל את התחום והוא מתחזה.

למגשר טוב מספר תכונות אשר בלעדיהן אין הוא יכול להיקרא מגשר:

הקשבה – מגשר חייב להקשיב לכם היטב ולהיות קשוב ולשים לב לכל דבר הנאמר בחדר ולכל מה שלא נאמר אלא נמצא בין השורות, הקשבה זו היא הקשבה אקטיבית או אומנות ההקשבה אותה חייבת להיות למגשר ועליכם להרגיש כי אכן דבריכם נשמעו והובנו כהלכה.

סבלנות – בכל מהלך הגישור דרושה סבלנות במידה רבה ולכן על מגשר טוב להיות סבלן ולא להראות קוצר רוח .

אמפתיה – כל אחד מבני הזוג צריך להרגיש כי המגשר מכיר באופן ספציפי ומדויק את נקודת מבטו הסובייקטיבית ומרגיש מובן.

הרגעה – בשל מורכבות התהליך של גישור לגירושין וריבוי האמוציות והמשקעים חשוב להרגיש ולראות כי המגשר יודע להוריד את רמת החרדה והעצבנות.

ניטרליות – מגשר חייב להיות ניטרלי לגמרי ולנהל את התהליך לכל אורכו בניטרליות וללא משוא פנים או העדפה כזו או אחרת.

הבניה- עליכם להרגיש כי המגשר מנהל את התהליך ומעוניין לקדמו.

פעמים רבות בני הזוג שונים ביכולות הורבליות שלהם ואחד מבני הזוג מרגיש או חושב שהוא בנחיתות מסוימת מול בן הזוג השני וחושש כי לא יהיה מי שיעמוד על זכויותיו וינוצל בידי בן הזוג השני  ולכן חשוב מאוד ואף קריטי כי שני בני הזוג ירגישו בנוח ללא חששות להביע את עצמם ויוכלו לבטוח במגשר שייעשה מלאכתו נאמנה וישים לב לפערי הכוחות בחדר,   יש בהחלט לשים לב כל הזמן לתחושות ולרגשות שיש לכם במהלך התהליך בכדי להבטיח גישור נכון ומאוזן.

לאחר התחלת התהליך כאשר כבר בחרתם את המגשר, אך הנכם מרגישים שלא בנוח מסיבות שונות , תמיד זכותכם לבקש להפסיק את התהליך ללא מתן הסברים ולנסות לחפש מגשר אחר אתו תרגישו בנוח , אל דאגה מגשרים מקצועיים יודעים כי לעיתים אין התאמה בינם לבין בני הזוג ולא "נעלבים" כאשר התהליך מופסק זה חלק "סיכוני" המקצוע.

חדר הגישור הוא מרחב אשר יש לו חשיבות מכרעת מבחינת האווירה ותחושת הנעימות אותה משדר המגשר, אין זה היכל של בית משפט או חדר דיונים בבית הדין אלא מקום בו אתם והמגשר יושבים ומנסים להגיע להסכמות על המשך חייכם, איך יראו ואיך תחיו אותם.

לכן אין ספק כי לא תוכלו להתפשר על מגשר בינוני או מספק אלא תנסו לאתר ולמצוא את המגשר המקצועי, הטוב והמתאים לכם ביותר.

כל גישור הוא ייחודי ושונה, הרי לכל זוג חיים שונים עם צרכים ויכולות שונים , על כן תמיד כל מקרה הוא פרטי ושונה ההסכם אשר ייתפר יהיה על פי מידותיו המדויקות והמתאימות ביותר לכל זוג.

לכן תמיד יכולות לעלות סוגיות חדשות ושונות אשר הינן ייחודיות לזוג מסוים, מגשר טוב אינו נבהל משאלות אשר אינן מוכרות לו ולא מפחד לומר שעליו לבדוק ולברר זאת , החשוב ביותר הוא לקבל תשובות מדויקות ומקצועיות ולא נמהרות ולא נכונות.

כאשר התהליך נכנס לתחושת תקיעות וחוסר מוצא ואלו דברים שיכולים לקרות בגישור, מגשר טוב יידע להביא את התהליך שוב לפעילות ולא לתת למוקשים כאלה ואחרים להאט או לפגוע בתהליך.

יצירתיות, יציאה מהקופסא, חשיבה רעננה, פרספקטיבה רחבה, הרחבת העוגה הם בהחלט תכונות המאפיינות מגשרים טובים ואשר מביאים תוצאות טובות יותר בתהליך.

אחד ממאפייני תהליך הגישור ומהיתרונות שלו הוא שליטה בתהליך ובתוצאה , כלומר אין שופט או דיין או כל גורם אחר אשר יחליט בעבורכם על חייכם מעתה והלאה אלא אתם בעצמכם שולטים בתהליך ובתוצאות כלומר בהסכם אליו תגיעו,  על כן חשיבות מכרעת היא להתאים ולמצוא מגשר מקצועי אשר יודע ומכיר את רזי המקצוע, בכדי לתת ליתרון חשוב זה את השפעתו החיובית והמקצועית לניהול כל התהליך ולהגיע לתוצאות אשר יהיו מותאמות ונכונות עבורכם.

לבחור מגשר טוב ולדעת כי הגעתם למגשר הנכון היא מלאכה ללא ספק מורכבת, אחראית ובעלת השלכות לטווח הרחוק , אל תהססו לחפש עד אשר תגיעו לאדם אתו תרגישו שיהיה נכון לנהל את תהליך הגירושין המורכב ובהחלט לא פשוט אולי אחד המהלכים היותר משמעותיים של חייכם.

בהצלחה.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם