מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

יתרונות וחסרונות לגישור במשפחה

 מהו גישור במשפחה?

ההגדרה של גישור היא רחבה ובאה לתת ביטוי לכלים בהם משתמשים בעולם הגישור באופן כללי , גישור – הליך ליישוב סכסוכים , משא ומתן המתנהל באמצעות צד שלישי – דהיינו המגשר.

כלומר בכל מצב בו יש משא ומתן בין צדדים ואין הסכמה  או כאשר צד אחד מנסה לשכנע את הצד השני בצדקת דרכו , זהו יישוב סכסוך או חוסר הסכמה או ניהול משבר.

במשפחה ישנם מספר מצבים אשר יכולים או עלולים לגרום לחוסר הסכמה ולהסלים לסכסוך ארוך טווח ובעל השלכות מרובות וקשות,

כמו בעת פטירה של אחד מבני המשפחה ואין צוואה או שישנה צוואה והיא לא מקובלת על כולם , ירושה שאיננה מתחלקת לשביעות רצון כל האחים/אחיות יכולה לגרום לפירוק המשפחה ,

רגע לפני שנגשים לבתי משפט ולמלחמה חסרת פשרות מומלץ לנסות הליך גישור.

הסכסוך הקשה מכל במשפחה הוא כמובן הליך הגירושין , כאשר שני אנשים אשר נשבעו לאהוב אחד את השניה ולהיות אחד בשביל השניה בטוב או ברע, מחליטים לפרק את החבילה ולהפר את שבועתם, מהלך כזה הוא כואב ורווי באמוציות, כאבים, חרדות, משקעים ומביא את הזוג לקצוות שונים ומרוחקים .

הליך גישור במשפחה או יישוב סכסוך וגירושין בהסכמה , הוא פלטפורמה בה מושיבים יחד את בני הזוג , אומנם בכדי להיפרד, אך פרידה בהסכמה .

מי מאתנו לא שמע או הכיר או  חווה על גירושין וההשלכות הנלוות על כולם, בראש וראשונה על בני הזוג עצמם כמובן , הילדים, המשפחה הקרובה, חברים והסביבה .

גירושין קשים מלווים במלחמות הדדיות , צווים כאלה ואחרים, הסתה, ניכור הורי, התרחקות הילדים, מרכזי קשר, תיאום הורי, קושי לעמוד בהוצאות וכו.

להליך הגישור יתרונות רבים ומוכחים ואותם נמנה במאמר זה.

  • בני הזוג מגיעים למגשר אשר עוזר לנהל את התהליך ולפרק את המוקשים בדרך להסכמה בעזרת כלי הגישור, אך את ההחלטות והסיכומים שיכתבו בהסכם הם ורק הם מחליטים ובהסכמה , כלומר לא יהיה זה שופט או דיין אשר יחליט בעבורם איך יראה העתיד שלהם וילדיהם לאחר הגירושין – הם יחליטו יחד על גובה דמי המזונות, הם יחליטו על זמני השהות, הם יחליטו על המשמורת והם יחליטו על חלוקת הרכוש שלהם, כלומר שליטה מלאה על כל התהליך ותוצאותיו.
  • לכן , ישנה מחויבות גבוהה לפתרונות ולעמידה בהסכם , כיון שבני הזוג הם אשר החליטו על כל סעיף וסעיף אשר נבנה על פי אמות המידה המאוד ספציפיות שלהם, על פי הצרכים והיכולות , העמידה בהסכם היא גבוהה מאוד, נתון אשר נבדק סטטיסטית ונמצא כי אין כמעט הפרת הסכמים באופן מובהק אשר נעשו בהליך גישור.
  • המעורבות בכל שלבי התהליך היא מחויבת המציאות בהליך הגישור , כל אחד מבני הזוג נוכח ומעורב בכל פרט ופרט כיון שהוא/היא צריכים לקבל את ההחלטות אין אדם אחר אשר יחליט בעבורם ולכן מידת המעורבות היא גבוהה מאוד ומותאמת במאה אחוזים לבני הזוג, לא יהיה מצב בו ייכתבו דברים או יגיעו להסכמה במידה ושני בני הזוג לא יהיו הם אשר רצו בכך.
  • הליך גישור הוא הליך "רך" יותר אשר נותן ומאפשר מרחב נעים יותר בתהליך אשר איננו נעים וקל מלכתחילה , פעמים רבות בני הזוג לא נמצאים מבחינה רגשית, מוכנות ובשלות לפרידה ולגירושין באותו השלב , אחד רוצה מאוד ומוכן ובשל ואילו השני ממש עוד לא השלים עם אובדן הזוגיות והמשפחה השלימה , דווקא בחדר הגישור ניתנת להם האפשרות, לשתף ולדבר על הקושי ולעיתים להיעזר בכדי להתקדם לשלב בו הם שלמים עם הגירושין, כאשר שניהם השלימו עם רצונם להיפרד יהיו הרבה פחות קשיים ומהמורות בדרך לגירושין.
  • הילדים הם הדאגה הגדולה לכל הורה בעת הגירושין , למזער את הכאבים והנזקים, להביא אותם להבנה כי ההורים יישארו תמיד הוריהם למרות הגירושין ואין זה באשמתם או בגללם ועוד , בהליך גישור, כאשר ההורים נפרדים בהסכמה ואין מלחמות בבית או מחוצה לו, הילדים מצליחים להתגבר ולקבל את פרידת הוריהם, מחקרים מראים חד משמעית כי אין כמעט תופעות ונזקים המוכרים לילדים ממשפחות להורים גרושים, כאשר הגירושין נעשו בהסכמה .
  • בהליך גישור או גירושין בהסכמה ישנה שמירה על מערכת היחסים , הרבה יותר קל לשמור על יחסים גם עם בן הזוג ו/או המשפחה המורחבת כאשר הנישואין הסתיימו בהסכמה מאשר במלחמה , במיוחד כאשר ישנם ילדים משותפים והם תמיד יישארו בין בני הזוג כדבר משותף אשר מצריך קשר בניהם למענם ולרווחתם.
  • ערך נוסף אשר נוצר בסיום התהליך הוא רכישת כלים לפתרון סכסוכים או אי הסכמות בעתיד, כאשר בני הזוג חוו בכל תהליך הגישור לגירושין בעזרת מגשר את מהלכי פתרונות הסכסוך , למדו והפנימו את הכלים לגשר והביא לפתרונות לשביעות שני הצדדים, ואת הנוסחה המנצחת של עולם הגישור win win  .
  • לא ניתן לכתוב על הליך הגישור במשפחה ולא להתייחס לחסכון בזמן ובמשאבים, רוב הזמן הליך הגישור יהיה הרבה יותר קצר ולפי הקצב של בני הזוג, הם לא צריכים לשכור כל אחד מהם את שירותי עו"ד או טו"ר , אלא שניהם מגיעים לאותו מגשר אותו הם בחרו ומכיוון שההליך קצר יותר העלויות הרבה יותר נמוכות. כמו כן , בבתי המשפט ובתי הדין הרבניים ישנה ההעדפה לזוגות אשר מגיעים כבר עם הסכם חתום ולא נזקקים לדיונים והחלטות של השופטים/דיינים , אלא רק לקבלת תוקף של פסק דין להסכם ,  גם למערכת המשפט ובתי הדין זהו חסכון של זמן ומשאבים ומכאן העדפתם ועידודם את הליך הגישור.
  • פרק ב' – המשך החיים אחרי הגירושין, נכון דרוש זמן לקבל את הסטטוס החדש , להיות גרוש/ה , זמן להכיל את ההשלכות של הגירושין וכן זמן להתאבל על הזוגיות שהתפרקה , על המשפחה המושלמת , על האהבה שהייתה ואיננה ולכל אחד הקצב שלו, הרגשי והנפשי לקבל את המציאות החדשה והלא ידועה. אך כעבור זמן מה מצליחים לחשוב הלאה על החיים החדשים, על מציאת בן/ת זוג חדשים,  המעבר לשלב הבא , הרבה יותר קל ופשוט כאשר הגירושים נעשו בהסכמה ולא במלחמות, למלחמה יש מחיר כבד לכולם , ההתאוששות בסיום הקרב הוא ארוך ולעיתים אף פעם אינו מסתיים , כמובן שהקושי להמשיך הוא ברור,  אך כאשר הגירושין נעשו בהסכמה וכולם נשארו שפויים ואין קורבנות ופצועים במערכה היכולת להמשיך את החיים בצורה טובה ונורמטיבית הוא גבוהה יותר לאין שיעור.

החסרונות של הליך גישור במשפחה הם מעטים, כיון שאין דבר מושלם שאין לו חסרון, גם להליך הגישור אשר נראה כל כך מושלם ישנם חסרונות.

  • הליך הגישור פחות מוכר ולכן אנשים מתקשים לבחור בהליך זה.
  • לקבל החלטות.
  • ישנם זוגות אשר מתקשים לנהל הדברות בניהם ואף להיות יחד באותו החדר.
  • זוגות מעדיפים את המוכר והידוע כמו מערכת המשפט וסומכים עליה.
  • זוגות חוששים שלא יגיעו להסכמה ואז ירגישו כי בזבזו את זמנם וכספם.

הליך גישור במשפחה זוכה לאמונם של זוגות רבים ושל מערכת המשפט בישראל ובעולם ומעודדת את האנשים תמיד לנסות קודם גישור ורוב הזמן אכן הליך זה מצליח לרווחת כולם.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם