מוסכם גישור גירושין
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות, התקשרו עכשיו:

משמורת משותפת

משמורת משותפת

מאיה שפירא, עו"ד ומגשרת

מהי משמורת משותפת

הכוונה במושג משמורת משותפת היא לזמני שהות שווים בין האב והאם. במונחים מעשיים הכוונה היא כי ב-14 ימים יהיו הילדים אצל כל אחד מההורים 7 ימים.

אז מהי באמת משמורת משותפת והאם ניתן בכלל לקיים אותה.

הורים רבים מעדיפים כי הילדים ישהו עימם בימים קבועים. עקרון זה נתמך גם ע"י אנשי טיפול רבים. כשיש משמורת כמעט משותפת (אז אפשר ימים קבועים לגמרי) כלומר יש ימים קבועים וחלוקת ימים ידועה, קל יותר לילדים להסתגל אליה. יש יותר סדר. כאשר יש משמורת משותפת מלאה כלומר עוד יום שמתחלף בין הצדדים (נקרא לפעמים "יום חמישי המתחלף") ההורים, צריכים לוודא שאכן הסדר זה פועל לטובת הילדים.

האם מספיק רצון למשמורת משותפת

למשמורת משותפת נדרש הרבה יותר מרצון. זוג שמבקש זמני שהות שווים  צריך לשאול את עצמו האם הם מתכוונים לגור בסמיכות זה לזו כדי לאפשר את המשמורת המשותפת. האם מבחינת מקומות העבודה שלהם הם יוכלו להגיע הביתה בשעות בהן מוציאים את הילדים מהמסגרות החינוכיות, לפחות עד גיל מסויים, והאם שינוי כזה לא יפגע משמעותית ביכולת ההשתכרות.

משמורת משותפת מאיזה גיל

 משמורת משותפת מאיזה גיל? זו שאלה מעניינת שעולה פעמים רבות בהליך הגישור. האם בהליך גישור ניתן לקבוע שילדים מתחת נגיד לגיל 6, ש"חזקת הגיל הרך" חלה עליהם, כלומר הילדים במשמורתה של האם, כן יחלקו משמורת משותפת. האם זה נכון לילדים? שאלה זו נתונה להורים להחליט. בהליך גישור יש מקום לשאלות אלו וניתן אף להתייעץ עם איש מקצוע בתחום. אם כך, לשאלה משמורת משותפת מאיזה גיל אין תשובה חד משמעית. זוגות רבים שהגיעו להליך גישור כאשר הם הורים לתינוק החליטו יחד שטובת התינוק עד גיל מסויים היא להיות בצמידות לאם. בגיל שבו הילד בוגר יותר גיל 3-4, יש יותר הורים שבוחרים במשמורת משותפת.

משמורת משותפת חלוקת ימים

הורים שבחרו משמורת משותפת, מהי חלוקת הימים הנכונה?

מצד אחד הם לא רוצים שהילדים יעברו כל יום מבית לבית ומן הצד השני הם כן מבקשים שלא יווצר פער או מרחק גדול בין הימים שהם מתראים.

בהליך הגישור אני מנסים למצוא את הדרך לחלוקת ימים נכונה וחושבים יחד על כל האופציות.

משמורת משותפת ומזונות

מזונות ילדים נקבעים על פי הדין האישי, אצל יהודים – הדין הוא הדין העברי. עד לפסיקת בית המשפט כפי שתפורט להלן, המזונות באופן כללי היו חובתו של האב.

ביולי 2017 קבע בית המשפט העליון  כי מזונות ילדים בגילאי 6-15 כאשר הילדים אצל הוריהם במשמורת משותפת וההורים בעלי יכולת כלכלית שווה, יוטלו על ההורים באופן שווה.

נשים רבות חוששות כי פסיקה זו תוביל אבות רבים לבקש משמורת משותפת, כאשר אינם רוצים או מסוגלים לכך (למשל עובדים שעות רבות) וזאת רק כדי להפחית את גובה המזונות.

בהליך הגישור מנסים למצוא את הפתרון הטוב ביותר למשפחה גם בהקשר זה.

סיכום

האם נכונה לכם משמורת משותפת? האם תצליחו לעמוד בה ? האם שמתם לב להתאמות שתצטרכו לעשות עם מקומות העבודה שלכם? האם מקום המגורים שלכם מאפשר לכם לעמוד במשמורת משותפת? האם גיל הילדים מתאים למשמורת משותפת? ועוד שאלות רבות. משמורת משותפת זו לא סיסמה – זהו אורח חיים שצריך לבחור בו.

גישור גירושין רק שהכל מוסכם
אנחנו זמינים עבורכם ושמחים לעזור
השאירו פרטים ונחזור אליכם בזמן שיתאים לכם
משפחה מודרנית דרך מוסכם
זוג אצל מוסכם
צרו איתנו קשר

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל להניח את היסודות לתהליך גירושין מכבד, הדדי ושומר על הרווחה שלכם.

גישור גירושין דרך מוסכם